احنا اسفين ياريس
الإشتراكية : أن يكون عندك بقرتين تدي واحدة لجارك
الشيوعية : أن يكون عندك بقرتين فتأخذ الحكومة الأثنين و تديك شوية لبن
الفــاشية : أن يكون عندك بقرتين فتأخذ الحكومة الأثنين و تبيعلك شوية لبن
النازية : أن يكون عندك بقرتين فتأخذ الحكومة الأثنين و تعدمك
البيروقراطية : أن يكون عندك بقرتين فتأخذ الحكومة الأثنين و تقتل واحدة و تحلب التانية وتدلق اللبن على الأرض
الرأسمالية : أن يكون عندك بقرتين فتبيع واحدة و تشتري ثور و بكده ينموا القطيع وتقوم بايعه و تتقاعد معتمد على الدخل
المصـــراوية : أن يكون عندك شوية بقر بيقولوا إحنا آسفين يا ريس , و عايزين مصر ترجع لما قبل 25 يناير .
منقول







المفضلات