شكرا سيدتى
ولكنى اجد الكلمات عندى غير ذات معنى
ما إنجز هو البدايه
لان الحلم هو تغيير نظام كامل ومعاملات لن تتغير بين يوم وليلة
والأهم اننا نكون مقتنعين بذلك أما أقتناعنا بأننا قمنا بثورة وغيرنا النظام فهذا هو القفر العقلى والسياسى
لان ما حدث إن بقى على انه الحدث الجلل الذى لا نريد غيرة ويكفينا ذلك فأننا بهذا الشكل لم نقم بثورة
وإنما ما حدث مجرد فوضى ألغت كل مؤسسات الدولة وأحدثت فراغ سياسى جم فى شتى المجالات
لذا المهم اقناعنا بأن الثورة وإنجازها وهو تحقيق هدف أسمى تسعى من خلال ما حقق الى انهاء الاوضاع السابقة وتغيير النظام بأكملة دخلنا أولا قبل المؤسسات لاننا لو جهلنا لقيمة أو فهم ما ننجزة فإننا ننهى كل شئ
شكرا لك فتح مجال المناقشة
أخدت بينى وبين قربك جدارا حائلا **فإنقطعت بى السبل لأتنسم الحياه
ما دمت أنا بأول الطرق إليك مسافرا **فدعنى قربك أنشد شعرا أهــواه
ala7bab
مؤسس المنتدى








اية المواضيع الجامدة دى
بصراحة الاسترااحة دى فكرة حلوة الواحد يبقى ييجى يستريح هنا مع نفسة
وبالمره نسال سؤال
لو فى عندك مشكلة مينفعش تحكى لحد عليها
الشخص الوحديد اللى ممكن تحكيلة خلاص مش موجود
ياترى اعمل اية من وجهة نظرك
لو فى عندك مشكلة مينفعش تحكى لحد عليها
الشخص الوحديد اللى ممكن تحكيلة خلاص مش موجود
ياترى اعمل اية من وجهة نظرك
انا شخصيا بفضل اني اجيب ورقه وقلم واقعد اكتب المشكله
لاني بصراحه مبحبش حد يدخل في حياتي الشخصيه
وبالدعاء لله سبحانه وتعالي بتتحل باذن الله
وشكرا ليك انت يا رومانسى على كلامك واسلوبك فى الحوار
اتمنى طبعا ان الثورة ما تكونش مجرد فوضى واحداث فراغ سياسى
واعتقد ان اللى حدث بعد ذلك لم يكن اى انسان يتصورة
زى مثلا محاكمة رموز الفساد
مين كان يصدق ان واحد زى احمد عز ممكن يتحقق معاه
بل الاكبر منه حسنى مبارك واولاده
الرومانسى
اللى حدث مش فوضى ابدا اللى حدث بداية
المهم اننا نعرف نصنع نهاية مناسبه ليها
بجد انا سعيده جدا باسلوبك فى الحوار
الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)
المفضلات