facebook

صفحة 6 من 7 الأولىالأولى ... 234567 الأخيرةالأخيرة
النتائج 26 إلى 30 من 32

الموضوع: استراحة المنتدى

  1. #26

    افتراضي رد: استراحة المنتدى

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الرومنسى مشاهدة المشاركة
    دا التفكير السليم
    لان التغيير أت بطبيعة الحياة
    والانجازات هى الشاهد على التغيير بحد ذاتة
    اما الوقوف أمام مرآة والنظر فى ما كان سابق يعنى شئ واحد أننا كل ما نتمناه وأعظم انجازاتنا
    كالدورات السابقة فى الالعاب الاولمبية
    التمثيل المشرف فقط
    ويكفينا شرف المحاولة
    وأظن ان المعنى مفهوم
    المعنى من كلامك مفهوم

    واللى اتحقق شىء مش قليل ابدا

    لكن اللى بنحلم بيه اكتر من كده

    جميل اننا نحس بقيمة اللى احنا عملناه

    لكن الاجمل اننا نحقق اللى احنا فعلا بنتمناه

    اسعدنى جدا المناقشه معاك




  2. #27

    افتراضي رد: استراحة المنتدى

    شكرا سيدتى
    ولكنى اجد الكلمات عندى غير ذات معنى
    ما إنجز هو البدايه
    لان الحلم هو تغيير نظام كامل ومعاملات لن تتغير بين يوم وليلة
    والأهم اننا نكون مقتنعين بذلك أما أقتناعنا بأننا قمنا بثورة وغيرنا النظام فهذا هو القفر العقلى والسياسى
    لان ما حدث إن بقى على انه الحدث الجلل الذى لا نريد غيرة ويكفينا ذلك فأننا بهذا الشكل لم نقم بثورة
    وإنما ما حدث مجرد فوضى ألغت كل مؤسسات الدولة وأحدثت فراغ سياسى جم فى شتى المجالات
    لذا المهم اقناعنا بأن الثورة وإنجازها وهو تحقيق هدف أسمى تسعى من خلال ما حقق الى انهاء الاوضاع السابقة وتغيير النظام بأكملة دخلنا أولا قبل المؤسسات لاننا لو جهلنا لقيمة أو فهم ما ننجزة فإننا ننهى كل شئ
    شكرا لك فتح مجال المناقشة


    أخدت بينى وبين قربك جدارا حائلا **فإنقطعت بى السبل لأتنسم الحياه
    ما دمت أنا بأول الطرق إليك مسافرا **فدعنى قربك أنشد شعرا أهــواه

  3. #28

    ala7bab

    مؤسس المنتدى
    الصورة الرمزية محمد المصري
    تاريخ التسجيل
    Jun 2008
    الدولة
    6 October City, Egypt
    العمر
    41
    المشاركات
    3,591
    مقالات المدونة
    1
    معدل تقييم المستوى
    10

    افتراضي رد: استراحة المنتدى

    اية المواضيع الجامدة دى

    بصراحة الاسترااحة دى فكرة حلوة الواحد يبقى ييجى يستريح هنا مع نفسة

    وبالمره نسال سؤال

    لو فى عندك مشكلة مينفعش تحكى لحد عليها

    الشخص الوحديد اللى ممكن تحكيلة خلاص مش موجود

    ياترى اعمل اية من وجهة نظرك

    إن مرت الايام
    ولم تروني فهذه كلماتى فـتذكروني
    وان غبت ولم تجدوني اكون وقتها بحاجه للدعاء فادعولي






  4. #29

    تاريخ التسجيل
    Jun 2009
    العمر
    47
    المشاركات
    1,486
    مقالات المدونة
    1
    معدل تقييم المستوى
    19


    افتراضي رد: استراحة المنتدى


    لو فى عندك مشكلة مينفعش تحكى لحد عليها

    الشخص الوحديد اللى ممكن تحكيلة خلاص مش موجود

    ياترى اعمل اية من وجهة نظرك

    انا شخصيا بفضل اني اجيب ورقه وقلم واقعد اكتب المشكله
    لاني بصراحه مبحبش حد يدخل في حياتي الشخصيه
    وبالدعاء لله سبحانه وتعالي بتتحل باذن الله

  5. #30

    افتراضي رد: استراحة المنتدى

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الرومنسى مشاهدة المشاركة
    شكرا سيدتى
    ولكنى اجد الكلمات عندى غير ذات معنى
    ما إنجز هو البدايه
    لان الحلم هو تغيير نظام كامل ومعاملات لن تتغير بين يوم وليلة
    والأهم اننا نكون مقتنعين بذلك أما أقتناعنا بأننا قمنا بثورة وغيرنا النظام فهذا هو القفر العقلى والسياسى
    لان ما حدث إن بقى على انه الحدث الجلل الذى لا نريد غيرة ويكفينا ذلك فأننا بهذا الشكل لم نقم بثورة
    وإنما ما حدث مجرد فوضى ألغت كل مؤسسات الدولة وأحدثت فراغ سياسى جم فى شتى المجالات
    لذا المهم اقناعنا بأن الثورة وإنجازها وهو تحقيق هدف أسمى تسعى من خلال ما حقق الى انهاء الاوضاع السابقة وتغيير النظام بأكملة دخلنا أولا قبل المؤسسات لاننا لو جهلنا لقيمة أو فهم ما ننجزة فإننا ننهى كل شئ
    شكرا لك فتح مجال المناقشة
    وشكرا ليك انت يا رومانسى على كلامك واسلوبك فى الحوار
    اتمنى طبعا ان الثورة ما تكونش مجرد فوضى واحداث فراغ سياسى
    واعتقد ان اللى حدث بعد ذلك لم يكن اى انسان يتصورة
    زى مثلا محاكمة رموز الفساد
    مين كان يصدق ان واحد زى احمد عز ممكن يتحقق معاه
    بل الاكبر منه حسنى مبارك واولاده

    الرومانسى
    اللى حدث مش فوضى ابدا اللى حدث بداية
    المهم اننا نعرف نصنع نهاية مناسبه ليها

    بجد انا سعيده جدا باسلوبك فى الحوار




صفحة 6 من 7 الأولىالأولى ... 234567 الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المواضيع المتشابهه

  1. -- استراحة قصيرة
    بواسطة RSS في المنتدى منقولات
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 05-03-2011, 10:50 AM
  2. سؤال لكل شخص في المنتدى يجاوب سؤال لكل شخص في المنتدى مطلوب الايجاوب عليه
    بواسطة الباشا تلميذ في المنتدى قسم النقاشات الجــادة
    مشاركات: 19
    آخر مشاركة: 28-02-2011, 09:10 PM
  3. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 29-12-2010, 08:11 PM
  4. الى كل المشتركين فى المسابقة .....دقيقة استراحة
    بواسطة وردة الايمان في المنتدى أخبار الموقع والمنتدى والأعضاء
    مشاركات: 14
    آخر مشاركة: 09-12-2010, 01:51 AM
  5. بالصور والفيديو.. تفاصيل وفاة مراقب داخل استراحة الامتحانات بسوهاج
    بواسطة اميرة حبى انا في المنتدى حوادث وقضايا
    مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 22-06-2010, 01:46 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
Untitled-1