امريكانى مغرور بيقول لسواق تكسى صعيدى :
فرجنى على مصر الى بتقولو عليها ام الدنيا

الصعيدى عدى من قدام البرج
الامريكانى قوالى ايه ده..
......قالو ده البرج
قالو بنيتو في قد ايه
قالو فى ست سنين قالو لييييه احنا بنينا تمثال الحريه فى اربعه بس

الصعيد اتغاظ ووداه عند القلعه
قالو ايه دى قالو القلعه
قالو بنتوها فى قد ايه..
قالو سنتين بس قالو ليه دحنا بننا البيت الابيض فى سنه واحد بس






الصعيد اتغاظ ووداه عند الاهرمات
الخواجه اتخض وقاله ياه ايه ده
رد الصعيدى قالو معرفش
.

.

.

.

.

.

.

.
انا كنت معدى من ربع ساعه ومكنتش موجوده