السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
كل سنة وانتم طيبين
واعاد الله عليكم الشهر بالخير واليمن والبركات
النهاردة هنحاول كلنا نعمل حاجة حلوة فى ميزان حسناتنا
هنكتب اى اذكار عارفينها وبنرددها بعد انتهاء الصلاة من مصدرها الموثوق فيه
مثلا
الدعاء الذى يقول
(اللهم اعنــــى على ذكرك وشكرك وحسن عبادتك)
قصة الدعاء
عن معاذ بن جبل : ان النبى صلى الله عليه وسلم اخذ بيده يوما ثم قال
يا معاذ: انى لاحبك. فقال له معاذ بابى انت وامـــى يا رسول الله . وانا احبـــــــك قال: أوصيك يا معاذ لا تدعن فى دبر كل صلاة ان تقول ( اللهم اعنــــى على ذكرك وشكرك وحسن عبادتك)
فى انتظار مشاركاتكم وتفاعلكم مع الموضوع
ارجو الاهتمام بالمصدر الموثوق فيه
![]()
![]()






.gif)

رد مع اقتباس




المفضلات