facebook

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 5 من 8

الموضوع: أيوه فوق الأربعين

  1. #1
    الصورة الرمزية ابو اسامه
    تاريخ التسجيل
    Nov 2010
    الدولة
    مصرى من محافظة الفيوم . مقيم بمدينة أكتوبر
    العمر
    60
    المشاركات
    643
    معدل تقييم المستوى
    16


    BeRightBack أيوه فوق الأربعين

    مين إللي قال
    إن المشاعر تنحسب
    تنعد باليوم والسنين ؟
    مين اللي حاول يخدعك
    يا صبيَّه مين ؟!
    أيوه فوق الأربعين
    وأنا قلبي لسه بينتفض
    ولا نيش حزين
    أيوه فوق الأربعين
    بس مليان بالأمل ..
    وبألف خير ..
    أنا قلبي وسط الكون ده طير
    بفرح ..
    بغني ..
    وبانطلق..
    والمشاعر ساكنه قلبي
    إزاي تضيع أو تنسرق ؟؟
    طول ماحنا عايشين
    مُستحيل .. مُستحيل
    يوم نفترق
    وبأعترف
    من بعد سن الأربعين
    النظرة يمكن تختلف
    لكن حقيقي وباليقين
    القلب بعد الأربعين
    بيفيض محبة ..
    يدوب حنين
    بشعور أصيل ..
    طاهر جميل
    وأنا قلبي زي النسمه حُر
    أنا قلبي زي النسمه
    حُر ..
    الشكل يمكن يخدعك !
    الوجوه دايماً تغُر !
    أنا قلبي يا ست البنات
    رغم اللي عدى..
    وعُمر فات
    رغم البياض إللي ظهر
    رغم السُكات
    شايل حكاوي وذكريات
    حافظ قصايد وحكايات
    الحس جوه القلب عايش
    مين يقول الشعر مات
    قلبي إكتشف إن المحبة
    أغلى معنى للحياة
    أنا قلبي عمران بالأمان
    بيفيض حنان
    والفرق شاسع بين شعور
    اليوم ف قلبي
    وبين زمان .
    أقول كمان ؟؟
    : بعد سن الأربعين
    النظرة أشمل
    والفكر واعي
    والطريق مضمون ..
    بتاعي
    والأمور ف عنيا أكمل
    نظرة من عين إللي زيي
    صدقيني ..
    صدقيني يا غالية أجمل
    الخبرة خلتني استوي
    أحب ..
    أعشق..
    وأحتوي
    وفوق لهيب الشوق ..
    بكل إحساسي..
    أكتوي
    ولما تخنُقني المشاعر
    غصب عني ..
    وم الخجل
    بكل أوجاعي ..
    أنزوي
    دمعة تفلت ف الخفا
    وبخيالي ..
    لما باسرح فيكي
    قلبي يطويه الدفـا
    أيوه فوق الأربعين
    أيوه فوق الأربعين
    بس قلبي من الهوى
    لا ف يوم تعب
    ولا لحظة مَلّ ولا أكتفى
    ******************

    أنا لا أ كتب الأشعار فالأشعار تكتبني ،
    أريد الصمت كي أحيا، ولكن الذي ألقاه ينطقني ،
    ولا ألقى سوى حزن، على حزن، على حزن ،
    أأكتب أنني حي على كفني ؟
    أ

  2. #2

    افتراضي رد: أيوه فوق الأربعين

    جامدة يا معلم بس ارد عليها
    انا تحت الاربعين
    ممكن ارد


    أخدت بينى وبين قربك جدارا حائلا **فإنقطعت بى السبل لأتنسم الحياه
    ما دمت أنا بأول الطرق إليك مسافرا **فدعنى قربك أنشد شعرا أهــواه

  3. #3
    المديرة العامة الصورة الرمزية اميرة حبى انا
    تاريخ التسجيل
    Dec 2008
    الدولة
    مصر
    العمر
    50
    المشاركات
    12,656
    معدل تقييم المستوى
    10


    افتراضي رد: أيوه فوق الأربعين

    ياعينى على المشاعر الجميلة
    تسلم الايادى يا ابو اسامة

    نسأل الله العلي العظيم ان يغفر لأخونا جمال
    وان يتقبله لديه في جنات النعيم
    وان يلهم اهله وذويه الصبر والسلوان
    وانا لله وانا اليه راجعون


  4. #4

    افتراضي رد: أيوه فوق الأربعين

    قريتها كتير اوى ياابو اسامه لان بجد عجبتنى جدا

    كلماتها رائعه واحساسك فيها حلو اوى

    تسلم ايدك على كلماتك الرائعه






    كل يوم اكتشف ان لا شيىء يشبهك..
    وانك أجمل من كل شيىء..


  5. #5

    افتراضي رد: أيوه فوق الأربعين

    ابواسامة
    ابيات في منتهي الروعة والاحساس فية جميل جدا جدا
    تسلم لنا ياشاعر









صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المواضيع المتشابهه

  1. أيوه بغيــــــــــــر
    بواسطة ابو اسامه في المنتدى إبداعات الأعضاء
    مشاركات: 10
    آخر مشاركة: 26-03-2011, 02:08 AM
  2. أسرار سن الأربعين
    بواسطة RSS في المنتدى منقولات
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 26-12-2010, 02:50 PM
  3. ملف الأربعين النووية
    بواسطة RSS في المنتدى منقولات
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 04-12-2010, 06:57 AM
  4. 00 محنه شاب ظل عالقا بمياه المحيط الهادي 50 يوما
    بواسطة اسامة22 في المنتدى القسم الـعـام
    مشاركات: 2
    آخر مشاركة: 02-12-2010, 08:44 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
Untitled-1