اولا يجماعه لازم كل واحد فينا يفهم انى كلنا اتغيرنا بعد 25 يناير
مش حنخاف تانى حنتختار الرئيس اللى عاوزينه
حنصلح فى البلاد زى مقالنا
وانى دم الشهداء مش حيروح هدر والكلاب اللى عملو كده حتتحكم
ثانيا اننا مش نعمم انى دلوقتى اللى فى التحرير مش بيحبو مصر ده غلط
لازم نقدر ونفهم انى الناس دى شافت ناس بتموت قدمه فبتفكر بعطافته دلوقتى وهو الانتقام من النظام
بس تعالو نفكر لو الوضع فضل زى ماهو
اللى عاوز مبارك يقعد ولا اللى عاوزه يمشى
فى كل الحالات مش حيخرج قبل مدته اقسم بالله لو عملنا ايييه
قاااااااعد دى مساله كرامه ومنظره قدام العالم استحال يمشى دلوقتى
فاخرته ايه غير اننا نضيع وقت احنا محتاجين فيه كثير
محتاجين نحكم فاسدين محتاجين نعمل تعديل دستورى
محتاجين نفكر فى الرئيس القادم
اللى بيقول انه خلاص بيضحك علينا يعنى قاعد 30 سنه وجاى يتعدل فى اخر كم شهر
مصلحته انه لما يخرج يخرج ينكتبله انه عدل دستور وعمل حاجات فى البلد
ده واحده عنده 82 سنه ايه يخليه يتمسك بالحكم
ابنه اللى خايفين منه خلاص استقال
قياده الحزب نفسه اتغيرت
لكن دلوقتى لو الحال فضل كده ايه اللى حيحصل
وده قاله صراحه عمر سليمان انى الوضع لو فضل كده
هو بقه حينقل سلطته للجيش يعنى نفضل فى حكم عسكرى كذا سنه لا دستور يتغير وولانختار رئيس ولا نفكر
عاوزه كل واحد ياريت كنت بستمعونى يقدر ويفكر مع نفسه مجررد هدنه
ويجمع افكاره وساعته حيعرف انه لازم يمشى مش عشان يروح بيتهم لا عشان لسه فى مشوار كبير لازم نكمله