facebook

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 5 من 6

الموضوع: تشيكين كييف " منقووووووووول"

  1. #1

    مشرفة الأخبار و المعالم السياحية

    الصورة الرمزية lionking
    تاريخ التسجيل
    Jan 2009
    الدولة
    ام الدنيا
    المشاركات
    5,361
    معدل تقييم المستوى
    24


    افتراضي تشيكين كييف " منقووووووووول"

    تشيكن كييف (Chicken Kiev)




    المقاااااادير:

    صدور فراخ مخلية
    ملح - فلفل
    بهارات فراخ - خلطة بهاراتي
    عصير ليمونة - معلقتين خل
    الحشو:
    3 معالق زبدة كبار بدرجة حرارة الغرفة
    (قطعتين جبنة كيري – مواتزريلا او شيدر او رومي) اختياااري انا بحب طعم الجبن مع الفراخ
    ثوم مفروم – نصف ليمونة – ملح – فلفل – بقدونس مفروم

    بيض بلبن وملح فلفل – دقيق – بقسماط بفجيتار



    الطريقة:



    1-نتبل صدور الفراخ بالبهارات كلها






    2- نحضر الحشوة


    نخلط الزبدة مع ثوم مع بقدونس مع كيري ومواتزريلا وملح وفلفل وليمون






    3- نحضر صدر الفراخ ويكون مفتوح من النصف ونضع خلطة الزبدة في كيس بلاستيك واقطع الطرف وتحشي كل قطعة







    او ممكن تحشي بمعلقة عاااادي






    4- ثم تلف علي بعضها وتقفل بخلة






    وممكن تكون رول صغيرة






    والكمية كلهااااا







    5- نحضر طبق فيه بيض بلبن بسيط وملح وفلفل وطبق تاني دقيق وطبق ثالث بقسماط بفيجيتار
    نضع الصدور في الدقيق ثم البيض ثم البقسماط
    ويغطي جيداااا







    6-بعد ما نخلص الكمية كلهاااا يغطي الطبق ببلاستيك او استريتش
    ويوضع في الفريزر سااعتين والافضل تحفظ قبلها بفترة
    انا باحضرها واضعها في طبق واغطيها وتفرز لحين الاستخدام







    7- تقلي في زيت غزير مع التقليب جيدا حتي تستوي جيدااااا
    ثم نقطعها شراااايح وتقدم












  2. #2

    افتراضي رد: تشيكين كييف " منقووووووووول"

    ربنا يسامحك جوعتينى

    اتفضلى بقى ابعتى لمحسوبك طبق وهو متغرب كده وجعان ومش لاقى حد يعمل له حاجه

    هههههههههههههههه









  3. #3

    مشرفة الأخبار و المعالم السياحية

    الصورة الرمزية lionking
    تاريخ التسجيل
    Jan 2009
    الدولة
    ام الدنيا
    المشاركات
    5,361
    معدل تقييم المستوى
    24


    افتراضي رد: تشيكين كييف " منقووووووووول"

    ههههههههههههههه موتوا بغيظكم








  4. #4

    افتراضي رد: تشيكين كييف " منقووووووووول"

    واهون عليكى اخوكى متغرب

    دى صداقه ايه دى بس

    ههههههههههه









  5. #5
    المشرف العام الصورة الرمزية fagrmasr01
    تاريخ التسجيل
    Jan 2009
    الدولة
    فى عقل وقلب محبوبتى
    المشاركات
    10,997
    معدل تقييم المستوى
    29


    افتراضي رد: تشيكين كييف " منقووووووووول"

    وانا وانا عايز انا كمان يا مس
    سبحان الله وبحمده
    سبحان الله العظيم



صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المواضيع المتشابهه

  1. مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 26-08-2012, 05:56 AM
  2. مشاركات: 3
    آخر مشاركة: 04-04-2011, 01:04 PM
  3. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 31-03-2011, 07:20 PM
  4. مشاركات: 1
    آخر مشاركة: 11-02-2011, 04:07 PM
  5. مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 14-06-2010, 05:44 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
Untitled-1