facebook

النتائج 1 إلى 2 من 2

الموضوع: سباجيتى باى

  1. #1

    افتراضي سباجيتى باى

    سباجيتى باى

    من الوصفات المحببة جدا عندنا بالبيت

    كيس مكرونة سباجيتى مسلوقة
    1/3 كجم مفروم معصج
    1/4 كجم موزاريلا
    زعتر
    بصل احمر حلقات
    فلفل كوبى حلقات رفيعة
    3 معلقة جبنة رومى مبشورة
    1 كوب عصير طماطم مطهى و مضاف اليه ملح و فلفل
    معلقتين بقسماط ناعم







    الطريقة

    تدهنى قالب بايركس بالزبدة
    وترشيه بالبقسماط
    تفرشى المكرونة السباجيتى و تراعى انك ترفعى شوية المكرونة على الجوانب بتاعة البايركس

    سخنى صوص الطماطم و حطى عليه العصاج
    لما ياخد و يدى مع بعضه صبيه فوق المكرونة

    افرشى طبقة الفلفل الرومى
    البصل الحلقات الرفيع
    و بعدين طبقة الجبنة الموزاريلا
    و بعدين الجبنة الرومى المبشورة

    و فى الآخر رشة الزعتر
    و تدخليها الفرن 12 - 15 دقيقة

    تقطع و هى مش سخنة اوى عشان ماتتفرفتش

    الف هنا




  2. #2
    مشرفة قسم القصة الصورة الرمزية دعاء الكروان
    تاريخ التسجيل
    Apr 2009
    الدولة
    مصر
    المشاركات
    3,211
    معدل تقييم المستوى
    21


    افتراضي رد: سباجيتى باى

    شكرا روز على الوصفه الجميله دى
    تسلم ايدك





معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
Untitled-1