انه طلب يحتل جزء كبير اوى من عقلى وضميرى .. انه طلب لو لم نطلبه نكون قد قصرنا جميعاً ... ولن يغفر الله لنا خوفنا وخنوعنا .. مهما تحججنا اننا مكسوفين او مشلولين او حتى خايفين
نعم ..
انه طلب يطلبه ضمير الشعب
من الرئيس الذى أقسم على القصاص
حاكموهم على حاجة غير الأراضى والقصور
حاكموهم على الاسراف فى التعذيب لدرجة انه اصبح علنى فى الشارع بلا خوف ولا حياء .. لدرجة اننا كنا نعلن رفضنا له فى كافة المواقع وفى كثير من المواقف .. حتى قبل السقوط وقبل خلع المخلوع
حاكموهم على سجن الأبرياء
وعلى قتل المعارضين
حاكموهم على انهم زرعوا فى القلوب الخوووووف والرعب
حاكمهم لو انت بجد مبتخافش غير من ربنا .. الخوف والكسوف من وجه الله فى العدل أولى وأبقى
هاتقول ايه لربنا لما تقابله ياسيادة الرئيس





رد مع اقتباس



المفضلات