facebook

النتائج 1 إلى 3 من 3

الموضوع: دماغ الريس

افتراضي دماغ الريس

يا ريسنا ياللي دماغـــــــــــك كبير وعقل جنابك .........مِلـَــيس بجير في عصرك بقه الشعــب كله أجير وكل اللي يفهم في سجنك أســـــير وكان الحرامي في عهـــدك . أمير بيأمر وينهي... فلوســــــــــه كتير بيسرق وينهب......... ويبقه وزير علي بنوك سوسرا ولندن يطــــير يستف فلوسه .. وشعبك ذلــــــــيل ماهو انتا يا ريس دماغـــــك كبير
    في عهدك بليتنا....... بكل المهـــالك وخليت خيبتنا فشر...... كالزمــــالك وسوحت شعبك في كل الممـــــــالك
    بيتعب ويشقي ووحده يعـــــــــــارك ويرجع . تفضي جيوبه الجمـــــارك ولو كان حرامي ....يأدي المناســـك
    يعدي ويعبي ف جيوبه الجمـــــارك ولو حد مسه ... يروح في المهــالك ماهو اللي تحبه .. طريق أمه سـالك
    في عهدك بليتنا بشـــــــــــــله رديف نظيفك يا ريس طلع مش نظــــــيف وصفوت شريفك ماكان يوم شريـف وعادلي حبيبك .. لكرهك يضــــيف وغالي نحرنا بدمه السخــــــــــيـف وعزك .. فقرنا بحديده الخفــــــــيف وعزمي برزانته وزوقه الظــــريف يخلي " شميعه " ينام ع الرصـــيف ماهو انتا يا ريس .. دماغك نضيف

يا ريسنا كنت مكبر دماغــــــــــــك وواثق في شعبك وحافظ مقامــــــك ولا يوم فراقك بيخطر في بـــــــالك ولو مره ناصح يخبط ببـــــــــــابك ويخطر علي باله مره عتـــــــــابك يقولك ده شعبك آلامه ف رقابـــــك وعنه هتـُــسأل أكيد يوم حســـــابك تكشرله فورا وتطلع نيـــــــــــــابك وتنظر بنظره من ال بالي بــــــالك ومن غير ما تأمر بتفهم كـــــــلابك وتعمل عمايل ما تخطر في بـــالك ماهو انتا يا ريس .. مكبر دمـــاغك
    قالولك يا ريس ده شعبك جعـــــــان وجوع الغلابه . ما يوزن ميـــــزان داممكن في لحظه .. يِهٍـــدًوا المكان يِهٍـدًوا اللي بتشيده... من زمـــــان وكل اللي بيأيدك........ في الاوان هيبقه عدوك .. وخصمك كمـــــان ويلعن في يوم ما مسكت المكــــان تهز ف ودانك .. تقول كان زمــان انا اللي ف دهائه هيـُكتب ديـــوان وملكي لولادي وولادهم كمــــــان ولو يوم يفكر سليط اللســـــــــــان ويخطر بباله يهز الإيــــــــــــوان تكون دي نهايته . ويفني الجبـــان وراسك يا ريس بتكبر كمــــــــان
    ويطلع شويه عيال في الميـــــــــدان عيال . من عيونها الجســـــــاره تبان عيال من زئيرها.. تهـــز المكــــــان عيال من دماها .. تنبت غيـــــــــلان تهد ف قلاعك .. تدوس الإيــــــوان وتهرب فلولك .. فشر كالفــــــــيران يخشوا ف جحورهم ويخلوا الميدان ويفضل ترابه .. شهيد عـاللي كـــان
    عيال . كالفوارس في كان ياما كـــانعيال المصاروه .. ملوك الزمــــــان
    عيال المصاروه .. ملوك الزمــــــان

أنـآ لآ أسمَحْ لـ/ أيًّ ڪآטּْ بـ أטּْ يّدخُلَ { ح‘ـيآتيْ }~

ف/ هذآ { ع‘ـآلمِي الخَآص } ،، أدْخِلُ فِيہ | فَقَط | مَـטּْ إختآرَهُمْ قَلْبِيْ

افتراضي رد: دماغ الريس

تسلم الايادي والافكار والكلمات
    ياقمورة
    الراجل دا كان في عالم تاااااااااااااني
    اسوء رئيس جمهورية في مصر عبر العصور

المديرة العامة الصورة الرمزية اميرة حبى انا

افتراضي رد: دماغ الريس

عايزين نبطل كلام عنه
    عايزين ننساه بقى

نسأل الله العلي العظيم ان يغفر لأخونا جمال
    وان يتقبله لديه في جنات النعيم
    وان يلهم اهله وذويه الصبر والسلوان
    وانا لله وانا اليه راجعون

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)