انا ليا تعليق على نقطتين بس

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة lionking
بصوا يا جدعان بأه
بالنسبه لاهانة الرموز الوطنية ده امر مرفوض وخاصة اذا كانت واضحه من اول يوم ومن قبل الثورة كمان ومنهم
البوب
بالنسبة للنقطة دي فأنا متفقة معاكي تماما
بالنسبة لمهاجمة التيارات الاسلامية
اذا انا شخصيا بهاجم تيار معين بيكون نتيجة لاداؤه وتصرفاته المشينة والتى تسيىء للدين الاسلامى قبل الاشخاص
و النقطة دي بردو متفقة معاكي فيها
رايى ان الاسلاميين مكانهم فى الدعوة وليس السياسة لان السياسة محتاج للكذب والتلون وده رايي
انا من وجهة نظري ان دي فكرة النظام السابق كان بيحاول يقنعنا بيها للتخويف من الاسلاميين و النظام الاسلامي .... و لكن انا من وجهة نظري لو واحد هيتبع الدين بجد مش زي اليومين دول أقسم بالله العظيم حال البلد هيتصلح و الكل هيبقى كسبان ... و بالنسبة للنقطة بتاعت ان السياسة محتاجة كذب و تلون ... لو السياسي الاسلامي ( كما تسمونه ) اتبع هدي الرسول صلى الله عليه و سلم و نهج منهجة في سياسة البلاد فلا أظن انه سيُضطر للكذب و التلون .. الرسول صلى الله عليه و سلم كان سياسي ناجح و لا أعتقد انه كَذِبَ و تَلَوَّنَ !!
لماذا نعترض على سياسة لم نجربها و لم نعلم عنها شئ ؟؟؟ ... من قرأ سياسة الرسول في إدارة البلاد حتى يحكم عليها ؟؟؟
أنا عارفة ان ممكن حد يقول عليا ساذجة و طيبة و مين هيسمع للكلام الحلو ده و يتبع السنة بجد !!!
فالننتظر ... ربما يظهر المسلم الحق و ليس المتأسلم
المفضلات