طب ممكن تقولي لي هيكتب اسمة في التاريخ لييييييييييييية من اصلة
وضع اسمة للانجازات ولا الفساد اللي الناس شافتة في عصرة
لو وضعنا اسمة في التاريخ يبقي هنقول دا قدوة ورجل عمل وعمل وعمل من الانجازات كتير
بعد اللي سمعنا عنة تعتقدوا ان لة انجازات
طب لو قولنا علية في التاريخ انة كان فاسد ماهي الفائدة نعلم ولادنا طرق واساليب الفساد
مش عارف بجد شئ محير]
بص بقي يا استاذ اسامه
هواحنا لازم نعرف ولادنا تاريخ بلادهم وايه الي كان بيحصل فيها
يعني مثلا الفراعنه مكنوش ملايكه
ولا ايام الرسول صلي الله عليه وسلم مكنش فيه ناس بتعزبه
ومع ذلك احنا بنحكي قصص الانبياء للولاد علشان يعرفو الرسل تعبت اد ايه علشان يخلونا مسلمين
(مع الفارق طبعا)
وبالتالي مينفعش نشيل 30 سنه من تاريخهم من غير منقولهم حاجه عنهم






رد مع اقتباس


.gif)




المفضلات