facebook

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 12
النتائج 6 إلى 8 من 8

الموضوع: حبيبتي ... قالـولى أوصـفها

  1. #6
    الصورة الرمزية ابو اسامه
    تاريخ التسجيل
    Nov 2010
    الدولة
    مصرى من محافظة الفيوم . مقيم بمدينة أكتوبر
    العمر
    60
    المشاركات
    643
    معدل تقييم المستوى
    16


    افتراضي رد: حبيبتي ... قالـولى أوصـفها

    عفوا أحبائى .. كل ما كتبته فى قسم الشعر من تأليفى فهل من الممكن نقله الى قسم أبداعات الأعضاء
    وأن شاء الله سيتم بعد ذلك كل ما أكتبه سيكون فى قسم ابداعات الأعضاء ..
    سامحونى على هذا الخطأ .. فأن كان الأمر سهلا فلا ضير .. وألا فلا حرج من وجود ما كتبته بهذا القسم ..
    والبقيه تأتى ان شاء الله .. أخوكم .. أبو أسامه ...

  2. #7
    الصورة الرمزية nouran_111
    تاريخ التسجيل
    Nov 2010
    الدولة
    ام الدنيا طبعا مصر
    المشاركات
    839
    مقالات المدونة
    1
    معدل تقييم المستوى
    16


    افتراضي رد: حبيبتي ... قالـولى أوصـفها

    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو اسامه مشاهدة المشاركة
    عـنيها والله منا عـارف

    كحيله ولا عســــــــــلية
    قلبها بس ليه خـــــايف
    وحبي .. نبعة المــــــية
    صــــــــــوتها لما تتكـلم
    تحــــــس الدنيا بتـــغني
    تحـــس الدنيا مبسوطـة
    هنا فرحه .. هنا طرحـة
    هنا بسمه وزغـــــروطة
    وأنا هايم في بحر الحب
    وعمري معاها حــــدوته
    ياكل الناس شــــفتوها ؟
    طيب ... لما تشـــفوها ؟
    وهى غـــايبه عن عينكم
    منــــــوره كـــل دنيتــــنا
    دي شمسها هاديه ما بتحرق
    تدفـــــينا .. تهـــــــــدينا
    هواها جميل يرد الروح
    يشفى القلب ويطــــــيب
    مهما القلب كان مجروح ..
    وليلها كمان يكون دافى
    ومهما تقسي وتعـــــــاند
    تلاقــــى قلبــــها صـافى
    أوصــــــف إيــــــه ....؟
    وحسنها ذاد وغطــــاني
    وعقلـــها يوزن الدنـــيا
    ونا معــــــاكم ...
    كمـــان بلقيها وخــدانى
    ما بغفل عنها ولا ثانيه
    طــــيب أغفـــل لــــيه ..
    وأبــص لمـــــــين ؟
    وهى عـــــزوتي وناسي
    وقلبها .. شايله فوق راسي
    ولمـــا الدنيا تغـــدر بي
    تحـــس بتعبي وبكــــايه
    تقولي أنت تاج راســــي
    تهـــــديني .. تودينــــــى
    فوق ما يحس احسـاسى
    حبيبتي منـــــــوره الدنيا
    وعمري معـاكى بالثانية
    حســبته بس مالقـــــيته .
    حبيبتي بحبك انتى وبس
    وسور الحــــزن هــــديته
    وزمن المر عـــــــــــديته .
    وحقــك يا أم رمش كحيل
    والله ما وفــــــــــــيته ...
    والله ما وفــــــــــــيته ...

    مع تحيات / أبو أسامه ...
    ارد بأيه والله ما انا عارف
    شاعر وبيقول على قده
    وهو للشعر هرم رابع
    وده اللى انا عارفاه
    احسنت اخى ودمت لنا مبدعا
    وشاعر

    قطار الحياة يمضي

  3. #8
    الصورة الرمزية ابو اسامه
    تاريخ التسجيل
    Nov 2010
    الدولة
    مصرى من محافظة الفيوم . مقيم بمدينة أكتوبر
    العمر
    60
    المشاركات
    643
    معدل تقييم المستوى
    16


    افتراضي رد: حبيبتي ... قالـولى أوصـفها

    سيدتى نوران : والله لا يسعفنى القلم ولا بنات افكارى لكى ارد على ما فضتى على به من الثناء الجميل
    شكرا لكى سيدتى على مرورك بين حروفى .. فهذا شرف لى .. ابو اسامه ...

صفحة 2 من 2 الأولىالأولى 12

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المواضيع المتشابهه

  1. حبيبتي
    بواسطة صلاح الشريف في المنتدى منتدى الشعر
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 03-12-2010, 06:13 PM
  2. - لا تحزنى حبيبتى -
    بواسطة RSS في المنتدى منقولات
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 17-11-2010, 09:22 PM
  3. معلومات عن حبيبتى مصر
    بواسطة خلود في المنتدى معلومات عامة
    مشاركات: 4
    آخر مشاركة: 22-07-2010, 08:06 PM
  4. حبيبتى
    بواسطة دعاء الكروان في المنتدى منتدى الشعر
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 13-07-2009, 08:53 AM
  5. امى حبيبتى
    بواسطة ام الاء في المنتدى القسم الـعـام
    مشاركات: 7
    آخر مشاركة: 12-03-2009, 08:11 PM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
Untitled-1