facebook

صفحة 2 من 6 الأولىالأولى 123456 الأخيرةالأخيرة
النتائج 6 إلى 10 من 28

الموضوع: مناقشاتنا واحنا مختلفين

  1. #6

    افتراضي رد: مناقشاتنا واحنا مختلفين

    انت فين ياجمال

    فتحت موضوع تقصد بيه حاجه ولكنه دخل فى سكه تانيه

    بس كويس برضو كله نقاش

    واتمنى يكون نقاش بين اخوه متحابين فى الله

    كل منهم يحمل فكر وراى ولكن يتفقوا فى النهايه على حبهم وانتمائهم لمصرنا الغاليه الذى لا يستطيع احد ان يشكك فيه

    تحياتى لكم ولنقاشكم الجميل





    كل يوم اكتشف ان لا شيىء يشبهك..
    وانك أجمل من كل شيىء..


  2. #7

    تاريخ التسجيل
    Jan 2009
    الدولة
    مصر
    العمر
    41
    المشاركات
    629
    معدل تقييم المستوى
    18

    افتراضي رد: مناقشاتنا واحنا مختلفين

    ليه كل واحد فاكر إن الرموز الوطنيين دول هم من يتفقون معه فقط في الرأي ؟
    ================================================== =========
    يعني مثلا لو واحد كاره التيار الاسلامي تلاقيه شايف الاخوان يتمولوا من قطر وإيران والسلفيين بيتمولوا من السعودية
    وعلى النقيض بعض محبي التيار الاسلامي شايفين ان كل من يرفض التيار الاسلامي يتمولوا من المنظمات الأمريكية واليهودية
    على فكرة أنا لا أغضب من النقد ومش زعلان ان الناس تنتقد حمدين أو البرادعي لكن المشكلة فعلا ان احنا بنجرم بعض
    معقول واحد يوصف التاني انه مجرم ولص كده والبعض يصف الاخوان والسلفيين انهم قتلة والبعض يصف الثوار انهم مخربين ايه ده ده مش اسمه اختلاف خاااااااااالص
    انا عن نفسي بن الحركة الاسلامية واختلف مع قادات الحركة الاسلامية كثيرا سواء الاخوان او السلفيين وأختلف مع البرادعي أحيانا ومع حمدين أحيانا ومش زعلان ان الناس تختلف بس أهم حاجة مش عايز حد يقول على حد انه قاتل أو مجرم الا بدليل
    بس فيه حاجات مش ينفع فيها اختلاف خاالص الحاجات دي بتكون متعلقة بمباديء ولا يعذر صاحبها الا بجهله ويجب أن يقف ضده فيها محبيه قبل خصومه لأن النبي صلى الله عليه وسلم قال (( انصر أخاك ظالما أو مظلوما ))
    أخي أنت حرٌّ وراء السدود
    أخي أنت حرٌّ بتلك القيود

    إذا كنت بالله مستعصما
    فماذا يضيرك كيد العبيد؟!!
    *************

  3. #8

    افتراضي رد: مناقشاتنا واحنا مختلفين

    هو ده بقا اللى نفسى يكون الناس كلها تدركه
    مش كل حاجه لازم تتصدق ومش كل حاجه لازم نمشى وراها
    اكيد كله عنده اخطاء لان ديه طبيعه البشر
    الله ينور ياستاذناا
    الجندى مات موتت رجال
    فى الجنه ياشهيد

  4. #9
    المشرف العام الصورة الرمزية fagrmasr01
    تاريخ التسجيل
    Jan 2009
    الدولة
    فى عقل وقلب محبوبتى
    المشاركات
    10,997
    معدل تقييم المستوى
    29


    افتراضي رد: مناقشاتنا واحنا مختلفين

    أحبابى الطيبين

    كل عام وانتم بخير ويارب مصر كلها بخير
    باذن الله رب العالمين

    ألف شكر على استجابتكم الجميلة للموضوع

    وبرغم وجود بعض الاختلافات التى يمكننا ان نفتح فيها نقاشات مطولة تفيدنا جميعا

    انا عن نفسى والله استفدت كتير من كل وجهات النظر الطيبة التى تم طرحها هنا

    وأشكركم من قلبى وباذن الله الكريم نفتح صفحة خاصة نناقش فيها الأفكار التى وردت هنا .. ونفيد بعض وونستفيد باذن الله

    وأليكم أرسل كل اشارت المودة مع كل الحب والتقدير لقلوبكم الطيبة
    سبحان الله وبحمده
    سبحان الله العظيم



  5. #10
    الصورة الرمزية فريد
    تاريخ التسجيل
    May 2009
    الدولة
    مصر
    العمر
    58
    المشاركات
    4,004
    مقالات المدونة
    1
    معدل تقييم المستوى
    23


    افتراضي رد: مناقشاتنا واحنا مختلفين

    كل واحد بياخد الكلام على مزاجه و على مايوافق هواه الشخصى
    انا لما انتقدت حمدين انتقده على علم و عارف كويس هو عمل ايه
    ومقلتش انه مجرم ولا حرامى
    ولما قلت الاخوان قلت ليهم اخطاء و انا مش اخوان

    وموضوع محمد محمود مش محتاج اسال حد انا كنت هناك و شفت
    اشياء لو قلتها سيخرج علينا الخوارج و يقولولون ده حصل و محصلش
    رغم انى شفته بعينى و مش انا و بس
    الكلام كتير
    لكن الا بياهجم التيار الاسلامى مش عارف بيهاجمه ليه
    بياهجم و خلاص اهو زى الناس مابتعمل
    لكن احنا بناهجم الاحزاب بننتقد افعال و تصرفات مش يقلك المتاسلمين
    لا حول ولا قوة الا بالله

    ربى لا تدع قلبى يتعلق بغيرك فكل حب لسواك زائف
    ربى ذنوبى كثيرة لا يعلمها سواك قد سترتنى بها فى الدنيا و اطمع ان تغفرها لى جميعها فى الاخرة
    اعلم انى قد ابتعدت عنك ولكنى اثق انك لم تبتعد عنى ويقينى بذلك انى كلما اخطاءت اعود اليك وحدك لاتوب

    رحماك يارب العباد ياتواب
    بعبد تائب يقف على الباب

    فريد


صفحة 2 من 6 الأولىالأولى 123456 الأخيرةالأخيرة

معلومات الموضوع

الأعضاء الذين يشاهدون هذا الموضوع

الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)

المواضيع المتشابهه

  1. [ شرح ] : شرح سريع ومفهوم :تركيب نظامين مختلفين او اكثر على جهاز واحد ك win و mac في نفس الوقت
    بواسطة محمد المصري في المنتدى البرامج والبرامج المشروحة
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 02-01-2012, 08:40 PM
  2. ـكنا واحنا صغار ...
    بواسطة RSS في المنتدى منقولات
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 22-08-2011, 09:24 AM
  3. -- واحنا يا متغربين فين تصويتنا
    بواسطة RSS في المنتدى منقولات
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 19-03-2011, 12:40 AM
  4. -- الفاهمين بيشجعوا مصر واحنا معاهم
    بواسطة RSS في المنتدى منقولات
    مشاركات: 0
    آخر مشاركة: 28-02-2011, 12:30 PM
  5. كل سنة واحنا بروح أكتوبر
    بواسطة fagrmasr01 في المنتدى إبداعات الأعضاء
    مشاركات: 6
    آخر مشاركة: 10-10-2010, 12:45 AM

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

المفضلات

المفضلات

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •  
Untitled-1