أغزرنى سأغير النمط استاذى
انتظروني بثوب الرثاء معزيا ***فقد مات حبى على صخرا صــلبأفرغت جداول العاشقين من حبي***فغرست قلبي بصحراء دون حببترت الأحلام من سفـح الليالي*** قاتلت الشوق ملاحقا بكل حــــدب
أغزرنى سأغير النمط استاذى
انتظروني بثوب الرثاء معزيا ***فقد مات حبى على صخرا صــلبأفرغت جداول العاشقين من حبي***فغرست قلبي بصحراء دون حببترت الأحلام من سفـح الليالي*** قاتلت الشوق ملاحقا بكل حــــدب
أخدت بينى وبين قربك جدارا حائلا **فإنقطعت بى السبل لأتنسم الحياه
ما دمت أنا بأول الطرق إليك مسافرا **فدعنى قربك أنشد شعرا أهــواه


يا اجمل عشقا .................. واجمل شوق بالقلب اشتد
يا نبرة صوتى صوتى...............في بعدك صوتى احتد
احببتك وحنينى اليك....................بين الاكوان قد امتد
فلنأتى ولتصفح...................كى الروح للقلب ترتد
قطار الحياة يمضي
مستحيل كلمة بحبك كلمة واحدة
كل ثانية ابعدها عنك الف وحده
كل كلمة من كلامى فيها غزلك
كل نظرة من عيونى فيها رسمك
كل همسة من خدودى من رموشى فيها شكلك
حتى لما تحين وفاتى بعد ربى هذكر إسمك
لو كان لى قلبان عشت بواحد وتركت قلبا فى هواك يعذب
فلا الوصل يحينى ولا الهجر قاتلى ولا الموت يأتينى ولا انت تحجب
***********
كان مذهبى عن حبكم لا اذهب وعذاب قلبى فيكمو مستعذب
واذا تكرر ذكركم فى مسمعى فالذكر يحلو والمسامع تطرب
ما أجمل أن يخرج أسمك من صدرى *** من بين شفاهى يصارع نبضات القلب
سبحان من صـــــور أسمك فى قدرى *** ونقش حروفه من نور فى جسم صلب
ما أجمل أن أجدك يا عمرى قـــربى *** لينبض قلبى ليشعل بالحب زمن صعب
أخدت بينى وبين قربك جدارا حائلا **فإنقطعت بى السبل لأتنسم الحياه
ما دمت أنا بأول الطرق إليك مسافرا **فدعنى قربك أنشد شعرا أهــواه
هو الموضوع اتقفل واللى ايه
مش شايف عفيفى ولا مأمون ولا نوران
ولا وردة الايمان ولا فريد
يا جدعان حد يدخل انا قلبى صدى
أخدت بينى وبين قربك جدارا حائلا **فإنقطعت بى السبل لأتنسم الحياه
ما دمت أنا بأول الطرق إليك مسافرا **فدعنى قربك أنشد شعرا أهــواه
الذين يشاهدون الموضوع الآن: 1 (0 من الأعضاء و 1 زائر)
المفضلات