المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : يا مصر .. دول نسيوا انى ابن لحتشبسوت



fagrmasr01
18-01-2009, 09:13 PM
يامصر
إصحى يا بنتى وإصحى ياولدى
إصحى يا إبنى بيسجنوا كبدى
سجنوا الصحفى وضايع مجدى
حبسوا القاضى ضميرى وسندى

دول نسيوا انى ابن لحتشبسوت
وانى ضمير عمرى ما حموت
وضميرى ما يقبلـش سـكوت
حتى ولو مسـجـون فى تابوت

حاولوا كثير ينسونى انى
إننا توأم .. ســنك ســنى
وان انا منك ، وانك منى
وان انا حلمك وانك حلمى

شهادة ميلادنا ماضيها مينا
وحنة راسـنا تراب سـينا
ومهما ها يبعدونى عـنها
رملة سينا كحل عينينا

ومهما زاد ظـلمه عـلينا
اوعاك تركع له يا قاضينا
هايحميك ربنا وهايحمينا
وتعيش منصور بينا ولينا

دا عدلك من اسماء الله
وحاشا يضيعوا اسم الله
احكم يا قاضى بعدل الله
على زميلك والدوام لله

جمال جابر خليل

اميرة حبى انا
18-01-2009, 09:20 PM
http://www.m7shsh.net/images/y512rfc8afkluka3xdaj.gif

محمود التهامي
19-01-2009, 12:29 PM
اختيار رائع

ولكن للأسف لم ينسوا ولكن نحن من تناسينا

ألم يفكر أحدكم في يوم من الأيام أننا يمكننا أن نطالب بدولتنا الفرعونية التي تمتد حدودها لتحوي عدة بلاد الآن

ألسنا نحن أحق بها

فعلى الأقل وثائق ملكيتنا مسجلة على جدران المعابد والعالم كله أقر بها

fagrmasr01
25-01-2009, 02:00 AM
لا ولم انسى انى مصرى وابويا وجدى مصرى
و
شهادة ميلادنا ماضيها مينا
وحنة راسنا تراب سينا

ahmedabdelziem
09-12-2010, 02:53 PM
تسلم الايادى
كتابات رائعه
الى الامام والافضل لمنتدنا

fagrmasr01
09-12-2010, 04:33 PM
جزاكم الله عنى خير الجزاء يا احمد
اشكر لك مرورك الكريم وردك الأكرم

ahmedabdelziem
09-12-2010, 04:36 PM
الكرم من شيمتك
والشعر مدرستك
فالى التمييز

خلود
09-12-2010, 08:07 PM
جميله جدا ياجمال ومعانيها رائعه

الرومنسى
09-12-2010, 10:57 PM
لو كان بيدى لاقتبست كل القصيدة مجملة
إلا انى وضعتها فى قرارة نفسى تنعش ضميرى دائما
لامونى ان دمعتى بتكوينى ولاموا على حيرتى
نسيوا ان دموع (http://www.vb.6ocity.net/showthread.php?t=1730)القلب كاويانى
ياحزن قديم مصاحبنى انا مصاحبك ومن غيرتى
بنيت لك قبر يجمعنى بخلانى
جميلة جدا فى نسقها العام وسجعها وترتيبها والوطنية بداخلة

fagrmasr01
11-12-2010, 11:40 AM
جميله جدا ياجمال ومعانيها رائعه




الأروع هو مرورك واهتمامك بدعمنا وتشجيعنا يا رائعة المنتدى
ربنا يخليكى ويكرمك يارب

fagrmasr01
11-12-2010, 11:41 AM
لو كان بيدى لاقتبست كل القصيدة مجملة
إلا انى وضعتها فى قرارة نفسى تنعش ضميرى دائما
لامونى ان دمعتى بتكوينى ولاموا على حيرتى
نسيوا ان دموع (http://www.vb.6ocity.net/showthread.php?t=1730)القلب كاويانى
ياحزن قديم مصاحبنى انا مصاحبك ومن غيرتى
بنيت لك قبر يجمعنى بخلانى
جميلة جدا فى نسقها العام وسجعها وترتيبها والوطنية بداخلة





ربنا يخليك يا شاعرنا الرومانسى الجميل
بجد يا محمد بيسعدنى جدا مرورك
ربنا ميحرمنيش من مجاملاتك اللى بجد متشكر جدا عليها
ربنا يخليك

اسامة22
11-12-2010, 12:11 PM
بدون مجاملة
بدون اي تحيز
لااجد كلمات تفي شعرك استاذنا الكبير
يااجمل شاعر يكتب باحساس عالي جدا
روعة بجد وبكل صدق
رااااااااااااااااااااائعة من روائع مبدع المنتدي وشاعرة المتميز
استاذ جمال فجر مصروأمل منتدي6اكتوبر

fagrmasr01
11-12-2010, 12:28 PM
بدون مجاملة
بدون اي تحيز
لااجد كلمات تفي شعرك استاذنا الكبير
يااجمل شاعر يكتب باحساس عالي جدا
روعة بجد وبكل صدق
رااااااااااااااااااااائعة من روائع مبدع المنتدي وشاعرة المتميز
استاذ جمال فجر مصروأمل منتدي6اكتوبر




اشكرك جزيل الشكر على مجاملتك الأكثر من رقيقة يا أسامة
كلماتك اكبر بكتير من حجم جمال .. لكنها هى ذوقك أخلاقك الطيبة
ربنا عز وجل يكرمك ويبارك لك
الف شكر .. جزاكم الله عنى خير الجزاء
آمين