المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : طريق الأقدار



الرومنسى
16-12-2010, 02:47 AM
مرت بى الأيام بين إثراها
وضاعت من أحببت وضاعت الأسرار
اللهو وعبث الأقدار ليلى
وأطوف يومى بين الأنهار
أسكب الحلم فى الفراش صاحبى
وأنزف الحزن دمعا مرار
فذا اقول أحببت لكنها هواجس
لا توقظ من الحلم نفسى ولا تحرر أفكار
فقد هجر الحب قلبى
كمن فقدت ظلاها بين اللأشجار
وفى ليلة جابت عقلى اللأفكار
سكنت قلبى حتى صبح النهار
فرجعت لنفسى ابحث عن فؤادى
فرأيتة مظلما لا محبا ولا منار
تتطلاطم دقاتة والليل هجين
مخطلط بالنجوم وخفيت الأقمار
يهفو الحب بواد بعيد طليقا
لا يقرب قلبى كصمم الاحجار
وفى ذات ليلة أذكرها
فقد تداعت لخاطرى الافكار
رأيت فتاة تمر فى عجال
تضئ لها النجوم الطريق بين الديار
قفوت إثرها حيث دلفت
تهامس الحصى تشعل الانوار
فإذ بقلبى ينبض فى ليل وصال
لا يسكن ولا يهدأ ينبض بإستمرار
فأضاءت حيث دلفت غرفتها
فى نبض متعال اسمع كل جار
أغلقت الباب خلفها سريعا
ثم فى رونق الليل تسدل الستار
فرجعت الى دارى منتشى عقلى
كعملاق يصارع موج البحار
فكرت مليا كى أترك كل ما سار
لكن عقلى بهواجسة تداعت له الافكار
فرجعت فى ليلى الى الربوة
التى أثرتنى وجذبتنى اليها فى إنبهار
كنت اسير الليل اهجو الفؤاد
عما سكن منه وعما سار
سرت فى طريقى بلا هدى جدب
لا الى اين أوى ولا الى اين مزار
كان طريقى ممتد مظلما مترام
قبل ظهور ليله بزيغة بدار
لا أدرى إلى أين تلقينى أقدامى
ولا إلى أين تلقينى الأقدار
فألقتنى أقدامى إلى ربوة
يعلوه قصر تحيط به الأسوار
فأقتربت وإقتربت من غرفتها
شكرا لكم سأكمل غدالانى تعبان وعاوز انام

خلود
16-12-2010, 03:16 AM
كده يرومانسى

وانا قاعده انزل جرى بالماوس علشان اكمل واعرف حصل ايه

ربنا يسامحك

هنستنى لبكره

طيب تصبح على خير ومتتاخرش بكره بقى

علشان نعرف ايه النهايه

fagrmasr01
16-12-2010, 09:03 AM
لا تسعفنى الكلمات على الشكر والتقدير
وأنتظر إستكمال طريقاً الى ربوتك فيه تسير

الرومنسى
16-12-2010, 10:16 AM
كده يرومانسى

وانا قاعده انزل جرى بالماوس علشان اكمل واعرف حصل ايه

ربنا يسامحك

هنستنى لبكره

طيب تصبح على خير ومتتاخرش بكره بقى

علشان نعرف ايه النهايه


وانتى من أهلة يا خلود
والله لو اعرف كدة
كنت كملت حتى لو هموت

الرومنسى
16-12-2010, 10:19 AM
لا تسعفنى الكلمات على الشكر والتقدير
وأنتظر إستكمال طريقاً الى ربوتك فيه تسير


انه لشرف لى
ان ينتظر كلماتى شاعر كبير مثلك
انه لوسام على صدرى

stylooo
16-12-2010, 07:38 PM
سلمت يمينك
منتظرة تكملة الخاطرة
و كمان جديدك

يسرى السيد
16-12-2010, 07:45 PM
فألقتنى أقدامى إلى ربوة
يعلوه قصر تحيط به الأسوار
فأقتربت وإقتربت من غرفتها
شكرا لكم سأكمل غدالانى تعبان وعاوز انام
لا تنسانا غدا يارومنسى ياشهريار
لتبدع لنا ماتبقى

لمسابقة الجديدة ديسمبر 2010
الفجر الساطع
لنرتقى

nouran_111
16-12-2010, 08:14 PM
ايه رايك ارد انا واكمل الخاطرة
ولا اقولك هستناك تكملها انت بأنتظارك

الرومنسى
19-12-2010, 03:45 PM
سلمت يمينك
منتظرة تكملة الخاطرة
و كمان جديدك

انا كملتها يا ستيلو
مستنى ردك ورأيك فيها
شرفت بمرورك

الرومنسى
19-12-2010, 04:05 PM
فألقتنى أقدامى إلى ربوة
يعلوه قصر تحيط به الأسوار
فأقتربت وإقتربت من غرفتها
شكرا لكم سأكمل غدالانى تعبان وعاوز انام
لا تنسانا غدا يارومنسى ياشهريار
لتبدع لنا ماتبقى

لمسابقة الجديدة ديسمبر 2010
الفجر الساطع
لنرتقى


انا شهريار
طب خدنى جنبك يا يسرى
وانا ومستعد ادفع ايجار مكان
واتعلم منك
يا محطم قلوب العذارى

الرومنسى
19-12-2010, 04:06 PM
ايه رايك ارد انا واكمل الخاطرة
ولا اقولك هستناك تكملها انت بأنتظارك

طب عاوزة تكمليها وتتعبى نفسك
انا اكملها وابعتهالك
وقلبى عليها هدية