المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : سلطة البابا غنوج



ام الاء
11-03-2009, 03:57 PM
سلطة البابا غنوج

http://www.egypty.com/Component/Photo/Miscellaneous/20090221063903_MiscellaneousPhoto2.jpg
المقادير:
باذنجانة واحدة متوسطة .
ملعقتين صغيرتين طحينة .
ملح وفلفل أسود .
القليل من الخل الأبيض .
الطريقة:
يتم شواء الباذنجانة كما هى بدون تقطيع .
تقشر الباذنجانة وتهرس جيداً يضاف الطحينة والملح والخل والفلفل الاسود وقليل من الماء لتحضير الصلصة البيضاء وتمزج حتى يصير المزيج متجانس .
تجمل ببعض البقدونس المفرى .

ام الاء
11-03-2009, 04:00 PM
الموضوع ده علشانك انت يا خلود
لانى عارفة انك بتحبى تاكلى بابا غنوج
وده هد ية منى ليكى
بالهنا والشفاء
مش حرماكى من حاجة