المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : حالة حب



محمود التهامي
19-04-2010, 12:55 PM
نعم
أسمعك
فلا تجرؤ أذني على أن تتجاهل
هذا الرنين الروحي ..
والقصيدة الملائكية
فماذا حدث ...
كنت قبلك متكاملاً
فجئتِ ...
فأصبحت أجزاء كلها تنتمي إلى عالمك .....
فما أنا إلا أذن وعين تسمعك وتراكِ
يقوى قلبي ليرسل دقاته متعطشاً للمزيد
وباقي الجسد .. تحول إلى دفقات من الطاقة
تساند قلبي ضد هجمات حبك المتواصلة ..
منذ رأيتك ...
وأنا عاكف على صنع عالمنا الخاص
نظراتك ..
نغمات فمك ونسماته
شعرك ومحيطه المتموج
عطرك وسمائه
وضياء لا ينبع إلا من إشراق وجهك ..... إذ تحلمين
وجعلت السعادة ابتسامتك .. ومحوت الحزن ... فلن أرى دمعك
وصنعت لكِ طرقات من عينيكِ إلى قلبي
لتشعري بنبضاته ويستشعر خطواتك
اجمعي أوراقك المبعثرة
فدفترك معي وأيامك معي ومكانك ... !
مكانك مازال خالياً
على صدري

fagrmasr01
21-04-2010, 10:13 PM
فماذا حدث ...
كنت قبلك متكاملاً
فجئتِ ...
فأصبحت أجزاء كلها تنتمي إلى عالمك .....

وصف رائع لحالة حب نابضة .. بتشبيهات واقعية وتصويرات إبداعية جميلة جدا وقوية لدرجة تجعلنى اتعايش معها فى حالتى الخاصة بى .. الخاصة جدا .. لكنك .. وصفتنى ورسمت بقلمك صورتى وصورة من يعايشون .. حالة الحب ... التى تنتظر برغم قوتها وإخلاصها ... ولم تزل ..

وصنعت لكِ طرقات من عينيكِ إلى قلبي
لتشعري بنبضاته ويستشعر خطواتك
اجمعي أوراقك المبعثرة
فدفترك معي وأيامك معي ومكانك ... !
مكانك مازال خالياً
على صدري


.. وهنا لن أقول لك كما تعودت .. يا مديرنا الجميل ..
لكن بإحساسى المتذوق لشعرك أطالبك
.. يا شاعرنا الجميل ..
ياريت متحرمناش من الابحار معك .. فى بحور شعرك

خلود
23-04-2010, 03:09 PM
وصنعت لكِ طرقات من عينيكِ إلى قلبي
لتشعري بنبضاته ويستشعر خطواتك
اجمعي أوراقك المبعثرة
فدفترك معي وأيامك معي ومكانك ... !
مكانك مازال خالياً
على صدري

الله الله الله

مبقولش فى كلماتك غير الله
حلوه اوى وجميله اوى ومحسوسه اوى
ياريت فعلا متحرمناش من هذه المشاعر الجميله الى بتطلع لنا احلى مقدرش اقول عليه كلام نسميه نبض احساس

لا مافيش اى كلام يتقال غير جميله اوى

اميرة حبى انا
23-04-2010, 05:25 PM
طبعا انت عارف انى مبعرفش اعبر عن اعجابى بالشعر
ومش هعرف اقولك غير تسلم ايدك واشعارك واحاسيسك

ahmed love
03-05-2010, 08:03 PM
تسلم ايدك يا استاذ محمود

محمود التهامي
03-05-2010, 09:12 PM
شكراً لمروركم الكريم وتعليقاتكم الرائعه

دعاء الكروان
05-05-2010, 09:11 AM
كلمات معبرة
شكرالك يا محمود
http://www.osrah.net/forum/uploaded/1368/11193795853.gif

وردة الايمان
19-05-2010, 03:08 AM
كنت قبلك متكاملاً
فجئتِ ...
فأصبحت أجزاء كلها تنتمي إلى عالمك .....
فما أنا إلا أذن وعين تسمعك وتراكِ
يقوى قلبي ليرسل دقاته متعطشاً للمزيد
وباقي الجسد .. تحول إلى دفقات من الطاقة
تساند قلبي ضد هجمات حبك المتواصلة ..
منذ رأيتك ...
وأنا عاكف على صنع عالمنا الخاص
نظراتك ..
نغمات فمك ونسماته
شعرك ومحيطه المتموج
عطرك وسمائه
وضياء لا ينبع إلا من إشراق وجهك ..... إذ تحلمين
وجعلت السعادة ابتسامتك .. ومحوت الحزن ... فلن أرى دمعك
وصنعت لكِ طرقات من عينيكِ إلى قلبي
لتشعري بنبضاته ويستشعر خطواتك



استاذ محمود ....


احيانا لما بيكون الكلام والمعنى جميل بيبقى صعب جدا التعليق عليه


خصوصا لما بيكون فيه صدق فى الكلام وبيكون الأحساس اللى وراه احساس حقيقى ...


استاذمحمود ....فعلا صعب التعليق على كلامك


لأنه اجمل بكتير من اى تعليق

http://farm1.static.flickr.com/99/288161827_f15aba0dde.jpg

محمود التهامي
23-05-2010, 06:49 AM
الأجمل بجد بجد هو رجوعك ومرورك على موضوعي كمان

نورتي بيتك ياوردة


مش هقولك اد ايه وحشانا بس هقولك متغيبيش تاني