المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : كفتة الجمبرى بالشبت



دعاء الكروان
10-03-2010, 11:58 PM
كفتة الجمبرى بالشبت (http://www.qassimy.com/lesson/)


http://www.muslmah.net/images/images_thumbs/2a484c73e2e68567404f1c7161509f6d.jpg (http://www.alqabas.com.kw/Temp/Pictures%5C2009%5C09%5C01%5C3a9f9fdb-b71c-464e-b84d-2a1e3f36e9c8.jpg)

كفتة الجمبرى بالشبت

http://www.alarabyah.org/vb/imgcache/8855.imgcache
المقادير:

كيلو جمبرى من الحجم الكبير
كوب من المايونيز
باقة من الشبت
بصل أخضر
2 بيض وقليل من الفلفل الأسود
كوب من البقصمات

الطريقة: http://www.alarabyah.org/vb/imgcache/8854.imgcache


نحضر كيلو من الجمبرى من الحجم الكبير ونبهره وندهنه بقليل من المايونيز، ثم نحضر قليلا من الشبت نقليه بالزبدة مع 1 بصلة خضراء مقطعة صغيرة جدا ونفتح كل حبة من الجمبرى من الجنب ونحشيها بالخليط ثم نغمسها بالبيض والبقصمات ونقليها.
وبالهنا والشفا

اميرة حبى انا
11-03-2010, 08:57 AM
شكلها تحفة
ماتعمليلى سندونتش

محمود التهامي
11-03-2010, 09:21 AM
ماتعمليلى سندونتش

وانا ونا

بس مقلي بس من غير خلطات

ام العيال
12-03-2010, 09:13 PM
الله
تسلم ايدك بجد ياغاليه

خلود
12-03-2010, 09:36 PM
http://barom11.jeeran.com/%D8%B4%D9%83%D8%B1%20%D8%B9%D9%84%D9%89%20%D8%A7%D 9%84%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9%20%D8%A7%D9%84% D8%B1%D8%A7%D8%A6%D8%B9.gif

دعاء الكروان
17-03-2010, 08:59 AM
اميرة

محمود

ام العيال

خلود

شكرا لمروركم
الجميل نورتو صفحتى وان كان على السندويتش

من عنية ليكو انتم تامرونى يا غاليين

http://files.fatakat.com/2010/2/1265127485.gif

http://files.fatakat.com/2010/2/1266877631.gif