المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : البيكاتا بالمشروم



rose
21-02-2010, 01:54 PM
البيكاتا بالمشروم
وبالف هنا


المقادير:
شرائح بفتيك بتلو (العدد كما تفضلين) - ملح - فلفل – عصير ليمونة – ملعقة كبيرة زبدة_ علبة مشروم صغيرة مقطعة قطع صغيرة - 2 علبة كريمة لباني الحجم الصغير- 3 بصلات كبار مقطعين صغير
http://img210.imageshack.us/img210/5884/cimg06151fb8.jpg
الطريقة:




يتبل شرائح البفتيك بالملح والفلفل و عصيرالليمون ثم نضع الزبدة في صينية يا ريت لو تيفال على النار و لما تسيح نضع اللحمة و نحمرها على نار هادئة مع التقليب باستمرار من الناحيتين لحد ما الوجهين يحمروا. ثم اشيلهم من الصينية فى طبق و بعدين احط البصل فى الصينية مكان اللحمة اللي شلتها و اقلبه لحد ما يطرى و بعدين تحطي المشروم المقطع مع البصل و تقلبيهم لحد ما تحسي انه المشروم بدا يطرى . و بعدين حطي الكريمة اللبانى على البصل والمشروم فيغلي لحد ما تلاحظي ان الكريمة اللبانى انتفخت شويه .( خلى بالك لانه كريمة اللباني مش بتاخذ إلا ثواني و تستوي على النار ) وبعدين تحطي اللحم اللي شلتيها على جنب في طبق فى الصينية و يا دووووب تلفي اللحمة لفة واحده في الكريمة اللي في الصينية و بتلاحظي انه اللحم اصبح عليه كريمة من الوجهين و ثم تشيليها فوراً.

محسن محسن1
21-02-2010, 11:23 PM
تسلم ايديكي

rose
22-02-2010, 12:53 PM
ميرسى يامحسن ربنا يبارك لكhttp://m002.maktoob.com/alfrasha/ups/u/26720/31303/392611.gif

http://www.21za.com/pic/thankyou005_files/40.gif

اميرة حبى انا
22-02-2010, 05:58 PM
مكرر
http://www.vb.6ocity.net/showthread.php?t=8379