المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : -- لـــم أكـــن غبيـــهـ !!! ...

RSS
18-07-2011, 06:12 AM

احترق القلب وسار رماد وما عاد الحب بقادر على محو الجراح فها انا احاول محو الذكريات
وها هى ذكرياتى تطاردنى ولا اعرف من انا ولا اعرف ماذا اريد فقط اريد ان ارحل عن هذه الدنيا المخادعه هذه انا جودى فتاه لا تتعدى العشرين .....

سأقص عليكم حكايتي مرورا بفرحه و دمعه و أمل و يأس... مرورا بقلب عاشق و قلب بائع و قلب رجل اصبح بلا قلب ..

تركني بلا سبب و عندما اشتاق الي عاد الي.. شعرت حينها و كأني ملكت الدنيا من جديد

محمد : وحشتيني

جودي بعدم اهتمام مصطنع مع عدم استيعاب و فرحه تمنت لو يخفيها قلبها : ياسلام مطلوب مني اصدق ؟!!

محمد بحنيه : يعني انتي مش عارفه انتي ايه بالنسبالي ؟

جودي بفرحه لم تقوي علي اخفائها هذه المره : يعني بجد سامحتني يا محمد ؟

محمد بنفس النبره : لو مكنتش سامحتك مكنتش هفكر مجرد تفكير اني اكلمك

جودي : يااااااااه مش مصدقه بعد كل الشهور دي اخيرا حبيبي رجعلي

محمد : و مش هيسيبك ابدا يا حبيبتي

.....

طار قلبي فرحا بكلامه فأنا اعلمه جيدا .. من المستحيل ان يعود و هو لم يشعر بالفعل بقمه الاشتياق

و مرت الايام و لكن ليست مثل تلك الايام الماضيه ..

محمد : نعم ياختي سينما ايه اللي رحتيها دي ؟

جودي بفزع : و فيها ايه يعني يا محمد . اولا انا رحت مع اصحابي البنات ثانيا كنا في عز الضهر و الاهم ان السينما كانت شبه فاضيه و مكنش فيه ولاد كتير و كل ولد اساسا كان جاي معاه بنت فين المشكله بقي؟

محمد : المشكله ان مفيش بنت محترمه من اصله تروح مكان زي ده انتي لو محترمه .. محترمه .. محترمه و بنت ناس مكنتيش فكرتي مجرد تفكير انك تعملي كده

التزمت الصمت لسماع وابل الاهانات الذي وقع علي رأسي ..فلم أقوي علي الرد خوفا من زعله!!!

محمد : انتي لولا انك في امتحانات انا كنت وريتك ..ههههه قال و انا اللي بقول عليكي احسن من اخواتي ههههه .. و مين صحابك اللي راحوا معاكي السينما يا هانم ؟

جودي بضعف : اللي معايا في الكليه

محمد بعصبيه : مش محترمين اكيد مش محترمين مدام مشوكي معاهم في الطريق ده هقول ايه بس .. يعني اسيبك كام شهر ارجع الاقيكي كده و انا اللي فاكر اني هرجع الاقيكي مكسوره و مستنياني

لم اقوي علي تحمل كلامه و لكني لم اتحدث الا لنفسي

( زعلان عشان في بعدك رحت سينما و فرحت يوم .. ماانا ياما عدت عليا ليالي كنت بموت و انت كنت فين؟.. عايش حياتك و لا همك جرحي ووجع قلبي .. فيها ايه لما اصحابي حاولوا يخففوا عني .. اناني اوي .. ااااه مبقتش عارفه مين الغلط و مين الصح انا فعلا غلطت لما رحت سينما؟ .. طب و حتي لو غلطت استاهل يتقالي كل ده استاهل كل الاهانات دي )

محمد : لما تخلصي امتحانات يا هانم لينا كلام تاني مع بعض يلا روحي ذاكري

اهانته كانت سكين يقطع في قلبي و لكن لا اعرف لماذ لم ارد كرامتي لماذا سمحت له بكل هذه الاهانات حقا لم اعلم لماذا بل و اعتذرت بشده علي غلطتي التي لم اعلم حتي هذه اللحظه أهذه غلطه حقا تستحق كل هذا !!!

.............

مرت الايام يوما تلو الاخر لن استطيع ان اصف لكم معاملته لي .. كنت في قمه سعادتي و فرحتي فكان يعاملني احسن معامله و اسمع منه اجمل الكلام و اطيبه و ظننت انه نسي مشاجرتنا فكيف لانسان ان يبدل مشاعره من السخط الي قمه الحب بهذه السهوله لا من المؤكد انه سامحني..

محمد : ان شاء الله يا حبيبه قلبي تجيبي امتياز السنه دي

جودي بفرحه : ده هيكون بفضل تشجيعك و حبك و دعائك ليا يا حبيبي

محمد : و مذاكرتك كمان و تعبك ربنا يديكي علي قد تعبك

جودي : و يخليك ليا يارب .. محمد ؟

محمد : نعم يا قلبي

جودي بنظره رجاء : هتسبني تاني ؟

محمد بابتسامه : حد يسيب روحه.. يلا بقي روحي عشان تذاكري باقي مادتين

جودي : حاضر

........

و مر اليومان و انتهيت من الامتحانات علي امل ان القي قلب يحتويني اكثر و يعشقني اكثر و لكن و بعد خروجي من لجنه الامتحان تحدث لي في الهاتف

محمد : ها يا جودي عملتي ايه ؟

جودي : الحمد لله يا حبيبي دي اكتر ماده واثقه اني امتياز فيها ان شاء الله

محمد : طيب كويس مبروك الاجازه

جودي : الله يبارك فيك .. عاوزه اشوفك النهارده ممكن ؟

محمد : لا

جودي بصدمه : ليه بس وحشتني

محمد : مش فاضي انتي ناسيه اني عندي شغل

جودي : طيب ربنا يعينك

محمد : سلام بقي دلوقتي

جودي : سلام

...

شعرت بنبره غريبه في صوته فلا لم يكن هذا حبيبي الذي حدثني بالامس لم يكن هذا الذي حدثني طيله الايام الماضيه شعرت بغصه شديده في قلبي و شعرت بقرب النهايه...

مرت الايام و هذه هي نفس نبره الكلام و اعتقدت انه سيفتح حتما لا محال الحوار في ما بدر مني بدخولي الي السينما اثناء غيابه عني

و انتظرت و انتظرت حتي طال انتظاري كل يوم يتغير اسلوبه و طريقته و شعرت اخيرا بانه حان الوقت للوقوف وقفه جاده معه

اجريت اتصالا به و بدأت الحديث بنبره هادئه بارده

جودي : ازيك

محمد : كويس و انتي

جودي : كويسه ... و بعد صمت دام لحظات مش حاسس ان في حاجه غلط يامحمد ؟

محمد : زي ايه ؟

جودي : الايام اللي فاتت طريقتك معايا بقت غريبه اوي

محمد : لا عادي انتي بيتهيالك

شعرت بقمه الملل من طريقته و بروده و قررت ان اصفي النفوس أو ان ....

جودي : طيب في موضوع مهم لازم نتكلم فيه

محمد : اتفضلي اتكلمي

جودي : فاكر لما قلتلك اني رحت سينما لما سبنا بعض

محمد : امممم

جودي : انت يومها زعلت اوي و قلتلي ان الموضوع مخلصش و انا فعلا شايفه انه مخلصش

محمد : اعتذارك مش هيفيد بحاجه

جودي : لا انا يومها اعتذرت كتير اوي و انت بصراحه خدت حقك و زياده مني.. المره دي بقي انا اللي عاوزه حقي ده لو بتحبني بجد

محمد بسخريه : ههههه حق ايه يا ام حق؟

جودي : مش حاسس يعني ان ردك علي كلامي يومها كان اهانه جامده اوي ليا .. محستش و لو للحظه انك بتكلم بني ادمه بتحس مش حيوانه .. يعني ايه لو محترمه و بنت ناس امال انت شايفني ايه و لما انت لا شايفني محترمه و لا بنت ناس بتحبني و بتكلمني ليه ...

و انفجرت فيه لا اعلم من اين اتيت بكل هذا الكلام و لكن سحقا لرده في النهايه بعد ان انتيح صوتي

محمد : انا علي فكره وصلت البيت و محتاج اطلع اخد شاور عشان رايح فرح اخو واحد صاحبي هبقي اكلمك تاني

وقع كلامه علي مسامعي و كأنه حجر هشم رأسي و أعجز لساني عن النطق فلم ارد علي كلامه

و سقط مني الهاتف رغما عني و ارتميت ارضا و انا في قمه زهولي من رده فعله

...

لن أكذب عليكم فقد انتظرت مكالمته التي وعدني بها و لكن طال انتظاري لها طال كثيرا و لم تأتي بل و لن تأتي أبدا !!!

فكيف و لماذا حدث لي هذا ؟؟

أهذا هو الحب خداع و كذب و براعه في التمثيل؟؟ .. أهذه هي الدنيا ؟؟ يحبني متي شاء و يلقي بي أرضاً متي شاء ؟!! يخترع الحجج ليتلذذ بإهانتي ؟!! ... نعم كنت علي علم انه هكذا

فلم أكن غبيه معك حبيبي و لكني تظاهرت الغباء من أجل أن يظل قلبك بجوار قلبي...
لم أكن غبيه ..فاني علي علم اليقين بقسوه قلبك و انانيتك ...

و لكني تظاهرت الغباء من أجل قلبي لا من أجل قلبك ...

تمت ،،

http://www.ii5ii.com/4thread/fawasel/fawasel_fwaseel_%20%286%29.gif (http://www.kazamiza.com/short/m.php?url=aHR0cDovL3d3dy5paTVpaS5jb20vNHRocmVhZC9m YXdhc2VsL2Zhd2FzZWxfZndhc2VlbF8lMjAoNikuZ2lm)

نور القمر:)

http://www.ii5ii.com/4thread/fawasel/fawasel_fwaseel_%20%286%29.gif (http://www.kazamiza.com/short/m.php?url=aHR0cDovL3d3dy5paTVpaS5jb20vNHRocmVhZC9m YXdhc2VsL2Zhd2FzZWxfZndhc2VlbF8lMjAoNikuZ2lm)