المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : طريقةعمل الكاتشب



دعاء الكروان
03-09-2009, 10:36 AM
http://www.up.arjwan.com/up/arjwan_y5TXUqFcV6.jpg
كاتشب بيتي رائع


دلوقتى تقدرى تعملى كاتشب فى البيت وإليك المقادير
2ك طماطم منزوعة القشر
بصلة مقطعة /نصف كوب خل /نصف كوب سكر
5فصوص ثوم صحاح /قليل من الملح

والشطة

>>>> الطريقة <<<<

جمدى الطماطم فى الفريزر ثم ضعيها فى ماء ساخن ستنزع معكى القشرة بسهولة
بعد نزع القشرة توضع فى حلة وعليها بصلة مقطعة ثم الثوم
تغلى غلوتين ثم توضع فى الخلاط وتضطرب جيدا ثم تصفى جيدا فى حلة وعليها نصف كوب خل نصف كوب سكر وقليل من الملح والشطة
ثم يتركوا على النار ليصبح قوامهم مثل الكاتشب
وبالهنا والشفــا



http://i29.tinypic.com/1z1wtco.jpg

قمر
09-09-2009, 11:00 PM
شكرا على الوصفه السهله ديه

نور
23-03-2010, 07:58 PM
تسلم ايديكي على الوصفات البيتية الرائعة