المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : ابني بيتك نقدا وبالتقسيط

ah-mo
02-09-2009, 05:50 AM
ا مهندس ومقاول بنفس الوقت وقد وفقني الله ان احصل علي قطعه ارض بسته اكتوبر منطقه 6 قطاغ خاء قطعه 506 واسمي احمد مختار وقد عملت بهذا المشروع بمدينه بدر والحمدلله والعاشر وعده محافظات واتمني ان اعمل بمنطقه اكتوبر ان شاء الله ومكتبي بحلوان شارع زكي باشا رقم 3 وارقام تليفوناتي
0182599967
29802030
واتمني ان اشارك اخوتي الشباب وذلك بالتسهيل عليهم ان شاء الله والعمل نقدا وبالتقسيط ولا اخذذ اي مبالغ الابعد الانتهاء من كافه الاعمال
والعمل بالمصنعيات وكذلك المونه والاجره بشرط ان يكون متقي لله وان تكون هناك الضمانات اللازمه والله الموفق ان شاء الله
وان مكتبي متبرع بعمل 5 قطع مصنعيات للايتام شرط ان يقدم ما يفيد ذلك
لا إله إلا الله الحليم الكريم، لا إله إلا الله العلي العطيم، لا إله إلا الله رب السموات السبع رب العرش العطيم

اللهم يا مؤنس كلّ غريب ويا صاحب كلّ وحيد ويا ملجأ كل خائف ويا كاشف كلّ كربة أسألك لأن تقذف رجاءك في قلبي حتى لا يكون لي همُ ولا شغلُ غيرك وأسألك أن تجعل لي من أمري فرجاً ومخرجاً إنك على كل شيء قدير.

هبني اللّهم الصبر والقدرة لأرضى بما ليس منه بد، وهبني اللّهم الشجاعة والقوة لأغير ما تقوى على تغييره يد، وهبني اللهم السداد والحكمة لأميز بين هذا وذاك.

اللهم آت نفسي تقواها , وزكّها, أنت خير من زكّاها , أنت وليّهاومولاها ،اللهم إني أعوذ بك من علم

احمد فاروق محمد
02-09-2009, 01:42 PM
اريد ان اعرف ازاى يمشى موضوع الاقساط بالتفصيل لو سمحت

فريد
02-09-2009, 02:23 PM
السلام عليكم
ارجو عرض التفاصيل بالتوضيح
عشان نقدر نقارن بالعروض الاخرى
مع الشكر
و ارجو اضافة العرض على جروب ابنى بيتك على الياهو
http://groups.yahoo.com/group/ebnybetak6octoper/

ابوالقاسم
02-09-2009, 03:06 PM
كلمني شكرا

ah-mo
02-09-2009, 03:34 PM
بسم الله ولا اله الا الله
اولا بالنسبه للعرض النقدي
السعر الشامل للمبني دور ارضي بالسور وتشطيب الوجهه فقط وماسوه الصرف وحلوق الوجهه
واحد وستوان الف جنيه وتوزع علي الدفعات التاليه
الف جنيه يوم البدء بالحفر
سبعه الاف جنيه يوم صب القواعد العاديه اللبشه
اثني عشر الف عند البدء بالقواعد المسلحه والميدات
عشرة الاف عند البدء بالاعمده
خمسه عشر الف عند البدء بالسقف
عشره الاف جنيه عند البدء في المباني
المبلغ المتبقي عند البد في تشطيب الوجه
المده الزمنيه لاستغراق العمل بالمبني دور اول من شهر ونصف لشهرين وغرامه تاخير مائه جنيه عن كل يوم تاخير علي الطرف المخل
ونقوم بتسليم الجهاز لجميع المراحل
ونضمن الدعم وطن الحديد ايضا لكل المتعاقدين معنا بعوان الله ومشيئته
عرض المصنعيات النقدي
احدي عشر الف جنيه
ونضمن تسليم الجهاز وطن الحديد ايضا
تعديل الرسوم الهندسيه مجاناااااااااااااااااااااااااا
عرض التقسيط
الملغ الجمالي سته وسبعون الف جنيه كالاتي
عشرون الف مقدم علي ثلاث دفعات خمسه الاف عند لبدء وخمسه عندالقواعد العاديه وعشره عند المسلحه
الخمسه عشر الف الدعم تخصم من مبلغ الست وسبعون الف جنيه
خمسه الاف جنيه عند عند الانتهاء من السقف
والمبلغ الباقي يوزع علي اقساط متساويه بواقع الفان جنيه شهري
مده التنفيذ سته شهوء من بدء التعاقد للمبني كاملا
هناك عرض اخر تقسيط بواقع قسط الف جنيه شهري ومقدم خمسه وثلاثون الف وذلك بالتعاون مع احد رجال الاعمال
والله الموفق
اما موضوع ان يتم نشر هذا الموضوع بموقع الياهو جروب فاننا نعتذر لاننا نتمي بان نوفي اولا مع عدد محدود بالمنطقه السادسه ان شاء الله
حتي يوفقنا الله ويساعدنا لخدمه الجميع باكتوبر ان شاء الله والله نسال التوفيق

أحمد السعيد
05-09-2009, 12:26 AM
متابع معاك ان شاء الله

ah-mo
05-09-2009, 05:08 AM
وانا تحت امر جيرني الافاضل يا استاذ احمد السعيد وكل عام وانت بخير

basmalamahamed
05-09-2009, 10:10 AM
السلام عليكم
المهندس المحترم كل عام وانت بخير
انا فى المنطقة السادسة قطاع ر
حفرت وعملت العادية واريد عرض قسط اقل من الف جنية فى الشهر مع الاستعداد لدفع مقدم عشرون الف جنية وتقسيط ما يتبقى مع العلم اننى عملت تعديل رسومات على نظام فيلا للدور الارضى والاول واريد العرض المقدم للارضى فقط حتى انتهى من تسليم الجهاز ارجو الاهتمام و الرد اخوك فى اللة حاتم 0106213191

ah-mo
05-09-2009, 12:25 PM
تحت امر حضرتك والله وارجو الاتصال بالمكتب ولذلك لتحديد ما يناسب حضرتك من عروض
اما موضوع العشرون الف فهي قابله للتفاوض كذلك ارجو معرفه موقف عدد الادوار والتي سيتم العمل بيها
وكذلك موقف طن الحديد وموقف الدعم المادي
لذلك ارجو الاتصال بياستاذ حسام الدين مصطفي مسئول الحسابات معنا بالمكتب او الاستاذه فايزه
وارجو ان اتشرف بلقائك شخصيا وكل عام وانت بخير
مهندس مدني ( احمد مختار )

basmalamahamed
06-09-2009, 10:37 AM
المهندس المحترم
شاكر حسن الاهتمام وبعون الله سوف اتصل بالمكتب اليوم

وكل عام وانتم بخير........

ah-mo
06-09-2009, 12:26 PM
احنا في خدمتك وفي انتظارك

ahmed2526261
06-09-2009, 08:33 PM
لو سمحت السعر شامل التقسيم الداخلى من طوب احمر بمعنى تقسيم الغرف

ah-mo
06-09-2009, 08:43 PM
الله الموفق

ah-mo
06-09-2009, 08:46 PM
نعم السعر شامل التقسيم الداخلي بالطوب ان شاء الله

ام رؤى
29-09-2009, 11:55 AM
اولا نشكرك على العروض ولكن!!!لدى استفسار هام جدا ومتهيالى ناس كتير قوى عايزة تقولة .من اول المرحلة الاولى واحنا بنسمع مبلغ60و65 علما بان الحديد فى هذا الوقت وصل8 ؛9 الاف جنية دلوقتى وصل 3وشوية ازززززززززاى برضو تفضل التكاليف هية هية ياريت تفدنى وانت رجل هندسى ومقاول

صادق
29-09-2009, 02:09 PM
ا مهندس ومقاول بنفس الوقت وقد وفقني الله ان احصل علي قطعه ارض بسته اكتوبر منطقه 6 قطاغ خاء قطعه 506 واسمي احمد مختار وقد عملت بهذا المشروع بمدينه بدر والحمدلله والعاشر وعده محافظات واتمني ان اعمل بمنطقه اكتوبر ان شاء الله ومكتبي بحلوان شارع زكي باشا رقم 3 وارقام تليفوناتي
0182599967
29802030
واتمني ان اشارك اخوتي الشباب وذلك بالتسهيل عليهم ان شاء الله والعمل نقدا وبالتقسيط ولا اخذذ اي مبالغ الابعد الانتهاء من كافه الاعمال
والعمل بالمصنعيات وكذلك المونه والاجره بشرط ان يكون متقي لله وان تكون هناك الضمانات اللازمه والله الموفق ان شاء الله
وان مكتبي متبرع بعمل 5 قطع مصنعيات للايتام شرط ان يقدم ما يفيد ذلك
لا إله إلا الله الحليم الكريم، لا إله إلا الله العلي العطيم، لا إله إلا الله رب السموات السبع رب العرش العطيم

اللهم يا مؤنس كلّ غريب ويا صاحب كلّ وحيد ويا ملجأ كل خائف ويا كاشف كلّ كربة أسألك لأن تقذف رجاءك في قلبي حتى لا يكون لي همُ ولا شغلُ غيرك وأسألك أن تجعل لي من أمري فرجاً ومخرجاً إنك على كل شيء قدير.

هبني اللّهم الصبر والقدرة لأرضى بما ليس منه بد، وهبني اللّهم الشجاعة والقوة لأغير ما تقوى على تغييره يد، وهبني اللهم السداد والحكمة لأميز بين هذا وذاك.

اللهم آت نفسي تقواها , وزكّها, أنت خير من زكّاها , أنت وليّهاومولاها ،اللهم إني أعوذ بك من علم

طيب يا استاذ احمد .... انا بنيت الأرضى وعاوز اعمل الثانى والثالث ، ممكن عرض بسعر المصنعيات فقط ، وعرض بالمصنعيات مع المونة .........وشكرًا

الأطير
29-09-2009, 06:02 PM
المهندس / أحمد مشكور على اهتمامك وإليك الآتى :
لى قطعتان فى المنطقة السابعة ( أ ) ( د )
وأريد بنائهما بنظام النقدى
لكن نطمع فى كرمك شوية عشان قطعتين
ونأمل التيسير علينا علما بأن قطعة فيهم أرضى تسليم جهاز
والثانية ثلاثة أدوار تشطيب خارجى
أرجو اخبارى بالتكلفة لكل قطعة وتكون تكلفة غير قابلة للمساومة
مع جزيل الشكر
محمد الأطير موبايل 0106388342

احمد فاروق محمد
30-09-2009, 09:37 AM
استاذى العزيز عندى عرض اقدموا لسيادتكم اذا لقاء قبول سيادتكم برجاء ارسال رسالة على الجوال الاتى 00966548057574 ممكن اديك دور مقابل بناء دورين لى والفرق يقسط بواقع 1000 الى 1500 ج شهريا بانتظار الرد اخوك احمد فاروق

ah-mo
03-10-2009, 02:24 AM
عفواااااااااا

صادق
03-10-2009, 02:54 PM
طيب يا استاذ احمد .... انا بنيت الأرضى وعاوز اعمل الثانى والثالث ، ممكن عرض بسعر المصنعيات فقط ، وعرض بالمصنعيات مع المونة .........وشكرًا

منتظر ردك يا بشمهندس/ احمد:50 (8):

ah-mo
04-10-2009, 07:36 PM
الاستاذ صادق
اسف للتاخير في الرد وذلك لظروف خاصه
اولا العرض النقدي مصنعيات للاول بعد الارضي تسع الاف جنيه للاعمده والسقف والاشراف علي عمليه المباني
ثانيا المونه والاجره
45000 للدور الاول و48000 للتاني بعد الارضي
والله الموفق

aymaym
07-10-2009, 01:33 AM
ياترى ممكن تعديل التصميم ص2 للبناء بالحوائط الحامله على ان يكون خرسانه عاديه بسمك مناسب لتحمل المبنى وعليها سملات مسلحه والباقى طوب والسقف زى ماهو؟
التكلفه تبقى كام؟
علما بان ف الحاله دى مش هنحفر لمسافه كبيره وهنقلل الحديد جدا
ارجو الرد

ah-mo
08-10-2009, 02:44 AM
فعلا يمكن تعديل هذا النموذج بالجهاز اولا ثم تتم عمليه التفيذ اما بالنسبه للحفر فهذا يرجع طبقا لطبيعه التربه وفي هذا النظام نوفر تقريبا 1600كج حديد
والله الموفق لك ولنا

سيد محمدين احمد
26-10-2009, 01:10 AM
أرجو الأستفسار هل هذا العرض مقصور على المنطقه السادسه فقط وهل هذا العرض معل بالمنطقه السابعه

ah-mo
26-10-2009, 01:29 AM
الاخ الفاضل سيد محمدين العرض ساري لكافة مناطق وقطاعات ابني بيتك باكتوبر
ويرجي مراجعه المكتب لاي استفسار 29802030
25572730
0182599967

علاء الدين عثمان عوض عقل
26-10-2009, 04:12 PM
المهندس/ احمد مختار.
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
برجاء الافادة بعرض مالي وفني تفصيلي لبناء الدور الأرضي (تسليم الجهاز) حتي يكون تحت نظر جميع المعلن عن اسمائهم بالمرحلة الثامنة والسابعة ممن لم يستلم

gmal0123
26-10-2009, 07:57 PM
الأخ المهندس / أحمد مختار : هل مكتبكم يستخرج تعديل الرسوم الهندسية .؟ وهل لكم مقر في اكتوبر . ؟ وكيف نتقابل ؟ وكم التكلفة في حالة تنفيذ الرسم المعدل ؟ أنا لي قطعة في المنطقة السادسة . رجاء الرد سريعا لترتيب الأمور . مع شكري الجزيل لك .
( م. أحمد )

gmal0123
26-10-2009, 08:05 PM
الأخ الفاضل / مهنس / أحمد مختار - هل مكتبكم له مقر في اكتوبر ؟ وكيف نتقابل ؟ وما التكلفة للدور الأرضي للرسم المعدل ؟ برجاء الرد سريعا لترتيب الأمور .
مع شكري لك . م . أحمد

بونوبونو
26-10-2009, 08:10 PM
ياريت عروض خاصة بالدور الأرضى فقط بالتشطيب الخارجى كامل وتشطيب داخلى على المحارة
وآيضآ عرض الثلاثة أدوار كالآتى
دور أرضى مع دور أول بنظام فيلا تشطيب دور أرضى كامل خارجى وتشطيب داخلى محارة
والدور الأول طوب أحمر فقط
والدور الثانى منفصل طوب أحمر فقط
بنظام الكاش
وشكرآ