المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الى من يهمه امر الضعفاء

ام بوحميد
19-07-2009, 08:47 PM
بسم الله الرحمن الرحيم
ياجماعه انا نفسى قبل ماتكلم ان اللى يلاقى فى نفسه انه على استعداد لعمل الخير انه يكتب ويتفاعل مع الموضوع
والموضوع هو ان دور الايتام كثير بس نقصها تعاون وتبرع نفسى وليس مادى بمعنى ان لازم كل الدور يبقى فيها نظام الاخ الاكبر مش بس دار رساله لانهم محتاجين حد معاهم دائما يزرهم حد يكون قدوه اى ملتزم على الاقل بالصلاه وبيعمل بالحلال والحرام عشان يقلده ويتبعه فى المدارس ويشجعه على التعليم مش هطول عليكم فى دار اولادها محتاجين الدعم والتبرع دا قوى الان قبل فوات الاوان واللى بجد عايز يعمل عمل صالح يقول انه ممكن يتعاون ونعمل مجموع تساعد الغلابه دول لان ذنب الاولاد دول واولاد ليله القدر اللى ضيعهم اننا بس بنتبرع بالفلوس وخلاص لاكن نتعامل معاهم على كل حال للحديث بقيه بس يا جماعه اوعو تقولو ا ذى الكل دول ولاد مش قد كده علشان دا الله ظلمهم دول اطفال متعرفش اللون الرمادى والله بجد وشكرآ

fagrmasr01
19-07-2009, 08:53 PM
الله يجازيكم الف خير
من فضلك اكتبى لنا التفاصيل
هل هى ليلة القدر التى تتحدثين عنها ام هناك دور اخرى

ياريت التفاصيل بوضوح
عشان كل الى ربنا عز وجل يقدره على شئ يحاول يروح يعمله

ربنا عز وجل يكتب لمجهوداتكم التوفيق باذن الله
ويجازيكم عننا الف خير
اللهم آمين
والحمد لله رب العالمين

ام بوحميد
19-07-2009, 09:36 PM
اشكرك على ردك
لاء مش ليله القدر دى اكثر من دار يعنى انا وكام صديقه كررنا نروح دار الامين بس عايزين اللى يعونه علشان نقدر نعمل لهم حاجه ويارب نلاقى ذيك كدا كثير وشكرآ

ام بوحميد
19-07-2009, 09:52 PM
على فكره الولاد دول مظلومين قوى فى المدارس اى مصيبه يقولوا ولاد الدار قبل حتى ميتأكدو واى خناقه فى مكان فيه اولاد من دار يقولوا هما يعنى الولد من دول لما يلاقى ان الناس على طول بتقول دول وحشين حتى لوكان كويس هيبقى وحش علشان ميحسش ان مظلوم بجد الكلام دا حاصل الشباب دول محتاج وقفه من الجميع يعنى الحسنه لمن احسن والسيئه للمسيء عرفين لوسبناهم زى ليله القدر يتظلموا بسبب فكره البعض الخاطئه عنهم هنتحاسب عليهم لان المسلم للمسلم عايزين نتعاون ويكون دا زكاه السنه دى بجانب المال

خلود
19-07-2009, 10:06 PM
ياريت تقولى لنا تفاصيل اكتر واللى ربنا مقدره على حاجه يعملها

والتبرع يكون ازاى ولو فيه عنوان ياريت توضحيه لنا

وجزاكى الله خير عنهم