المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : صحبى جرجس



مصطفى مامون
05-01-2011, 12:46 AM
قولى ياجرجس **ليه بتفكر**ان انا دايما**واقف ضدك

مع ان انت **دايما صاحبى**وكنت وهبقا **لسه بحبك

فاكرلما**ويااللمه**كانت صحبه**وكنت ارتاح**لماأأعد جنبك

فاكر زفة اخويا محمد** لمارئست بفرحه وحب **أنت وعمك

عم عبيد*لسه انا فكره*بطيبته وأدبه*كنابنحكى*وهو بيسمع*همى وهمك

والا الخاله تريزاوهى ف عيدنا*بتقول لامى*جهزى ياله*كحكى وكحكك

فاكر لما صحيت م البنج ياصحبى* امت لقيتنى* ناقل دمى جوه ف دمك

ويوم أكليلك **كنت ياأخويا **انا والحته**من فرحتنا* بنشيل عفشك

وأما سافرت ف بعثه لبره*كنت ساعتها*رب الاسره*وصاين عرضك

واما وقفت تعزى ف خالى **واما دفنت معاك الغالى**جثمان جدك

جدى أنا سعد* وجدك مكرم*كانوالبعض*علشان تفضل ارضى وارضك

فاكر عم حسين ف اكتوبر*ومعاه ف كتبته *خالك فوزى*حاربوا عشان يفضل لينا* شرفى وشرفك



عمرى ياصحبى*ماراح ابيعك*ولاهتبعنى**طبعاعارف*دا من اصلك

وانا من اصلى ** عمر ما نصلى** راح هيكون **شوكه ف ضهرك

ياصحبى تعالا**نبص لبره**على حيوان**ايا انكان* كرهنى وكرهك

نفسه ياصحبى*يفرق بينا*بس ربطنا**جوانا عايش**ف قلبى وقلبك

برغيف واحد**وطبق واحد **وربنا واحد**يعلم انى** والله بحبك

محمود التهامي
05-01-2011, 12:59 AM
ابدااااااااااااااااااااااااااااع
جميلة جدا ومعبرة جدا يا مصطفى

اميرة حبى انا
05-01-2011, 01:27 AM
قولى ياجرجس **ليه بتفكر**ان انا دايما**واقف ضدك
بجد والله كان نفسى حد يقول كده
ليه هما شيفينا ضدهم
ومش مصدقين اننا فعلا مافيش فى قلوبنا حاجة من ناحيتهم
ربنا يظهر الحق
شكرا يا مصطفى بجد كلماتك لا توصف بالكلمات

خلود
05-01-2011, 05:25 PM
جميله اوى يامصطفى وعبرت فعلا عن روح الاخوه اللى بجد عايشينها مع اخوانا المسيحين بس للاسف هما برضو زعلانين مننا حتى زملائى فى الشغل رغم كلامهم اننا اخوات لكن برضو تحس انهم زعلانين مننا

ربنا يهدى الحال ونعدى من الفتنه دى على خير
دائما كلماتك معبره عن ما نريد ان نقوله
شكرا يامصطفى

lionking
05-01-2011, 05:37 PM
كلمات جميلة جدا يا مصطفى كالعادة

ابداع بجد فى كل الاوقات

تسلم ايديك


بس نفسى بجد اقول حاجة

ياريت نفكر بهدوء شوية .... ونعرف اننا كلنا فى مركب واحدة

كلنا مصريين

بنعانى نفس المعاناة وبنفرح نفس الفرح

كلنا فى مركب واحدة


مش هطول عشان ده مش مكان للنقاش يا مصطفى

بس كمان مرة بجد

تسلم ايدك

:36_3_12[1]:

ابو اسامه
06-01-2011, 01:57 AM
سلمت يداك أخى الحبيب .. كلماتك فيها عبقريه .. شكرا لأبداعك
ليتهم يعلمون .. اننا أخوة فى هذا البلد .. لكم دينكم .. ولى دين ..
سلمت يداك ... تقبل مرورى ...

مصطفى مامون
07-01-2011, 02:14 PM
ابدااااااااااااااااااااااااااااع
جميلة جدا ومعبرة جدا يا مصطفى



شكرا محمود على مرورك الجميل وياريت فعلا كلنا نبعد عن تعصب اعمى ليس من الاسلام فى شىء

مصطفى مامون
07-01-2011, 02:18 PM
قولى ياجرجس **ليه بتفكر**ان انا دايما**واقف ضدك
بجد والله كان نفسى حد يقول كده
ليه هما شيفينا ضدهم
ومش مصدقين اننا فعلا مافيش فى قلوبنا حاجة من ناحيتهم
ربنا يظهر الحق
شكرا يا مصطفى بجد كلماتك لا توصف بالكلمات
فعلا انا معاكى بس المفروض يكون فيه اتزان نفسى يااميره ودى مسئوليه الدوله والاعلام للطرفين بمعنى اننا منحسش اننا مذنبوبون ومحتاجين نبرأ نفسنا من تهم ملناش دخل فيها وهم يشعروا انهم ليسوا مضطهدون

مصطفى مامون
07-01-2011, 02:20 PM
جميله اوى يامصطفى وعبرت فعلا عن روح الاخوه اللى بجد عايشينها مع اخوانا المسيحين بس للاسف هما برضو زعلانين مننا حتى زملائى فى الشغل رغم كلامهم اننا اخوات لكن برضو تحس انهم زعلانين مننا

ربنا يهدى الحال ونعدى من الفتنه دى على خير
دائما كلماتك معبره عن ما نريد ان نقوله
شكرا يامصطفى

الفتنه دى احنا اللى صنهناها بنفسنا ياخلود لو طبقنا فعلا المواطنه صح مفيش حد فعلا هيشعر بظلم او اضطهاد كل واحد عارف حقوقه وواجباته

مصطفى مامون
07-01-2011, 02:22 PM
كلمات جميلة جدا يا مصطفى كالعادة

ابداع بجد فى كل الاوقات

تسلم ايديك


بس نفسى بجد اقول حاجة

ياريت نفكر بهدوء شوية .... ونعرف اننا كلنا فى مركب واحدة

كلنا مصريين

بنعانى نفس المعاناة وبنفرح نفس الفرح

كلنا فى مركب واحدة


مش هطول عشان ده مش مكان للنقاش يا مصطفى

بس كمان مرة بجد

تسلم ايدك

:36_3_12[1]:


انا بأيدك جدا ليون فى كل كلمه وياريت الناس تنظر الى الموضوع بشىء من العقلانيه اكتر من كده

مصطفى مامون
07-01-2011, 02:25 PM
سلمت يداك أخى الحبيب .. كلماتك فيها عبقريه .. شكرا لأبداعك
ليتهم يعلمون .. اننا أخوة فى هذا البلد .. لكم دينكم .. ولى دين ..
سلمت يداك ... تقبل مرورى ...
وليت بعضنا يعلم اخى الكريم ابو اسامه انهم لهم علينا حقوق حتى تكتمل الصوره كلها شكرا اخى الفاضل وسلم مرورك الجميل

اسامة22
07-01-2011, 05:34 PM
تسلم يادرش
خرجت كل اللي في قلوبنا يادرش
رااااااااااااااائع يامصطفي
اتمني ثبيت الموضوع

مصطفى مامون
07-01-2011, 06:26 PM
شكرا اسامه على مرورك اللى دايما بيسعدنى ياصديقى وانا زيك برضوا اتمنى تثبيت الموضوع لاثبات حسن النوايا واننا لا نكن لهم او لأى احد حقد اوغل ديننا امرنا بذلك

الرومنسى
07-01-2011, 10:27 PM
مصطفى
لا أستطيع ان اقوا إبداع فقد
أو انها قصيدة للم الشمل
انما هى تحفة رائعة
تخلد بين الصفحات على مر الزمن
لك خالص تحياتى

مصطفى مامون
08-01-2011, 12:02 AM
شكرا رومانسى على التقدير الجميل وهى كانت مجرد خاطره فعلا عشناها كلنا جزاك الله خيرا على مرورك الطيب