المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : سلام على الاحرار



فريد
22-06-2009, 10:46 AM
سلام على الاحرار الحقيقيون سلام الى المدافعون المرابطون
و اللعنة على المتكلمون الشاجبون
من على الكراسى ومن خلف الجدران يتكلمون
الذين يتكلمون عن الاخرين
و هم اصلا لا شيء غير الكلام يفعلون
الذين يختبئون فى الخنادق و عن الرصاص و البنادق يبعدون
الذين يقيمون فى بلاد اخرى و عن الجهاد يتكلمون
الذين يدينون البلاد الاخرى و هم عن مايحدث غائبون
سلام على غزة و اهل غزة سلام على غزة بلد العزة
سلام الى الاحرار الموجودون فى غزة القابعون على ارضها
المدافعون عن عزها و نسائها و اطفالها و شيوخها
سلام الى غزة ارض العزة و اللعنة على الهاربون
لن تسامحكم غزة و لا فلسطين ايها المتكلمون
و سلام الى مصر الحرة رغم مايقوله عنها الحاقدون
و سلام الى ابنائها الاحرار على مر العصور
الذين لم يبخلوا باى شيء من اجل فلسطين و غير ذلك لن اقول
و اسالوا التاريخ ايها العاقلون ان كنتم منصفون
من هى مصر قبل ان تسبون و تلعنون و تشتمون
و سفارتها و قنصليته تحطمون
و امامكم سفارات امريكا و اسرائيل فالى هناك فاذهبون
هذا ان كنتم على فعل ذلك قادرون
و لكن هذا حالكم و عملكم و ضعفكم ترموه دائما على المصريون
سلام عليكى غزة بلد العزة و على كل الشهداء و المدافعون


خواطر : فريد عنانى

DMR
22-06-2009, 12:40 PM
سلام عليكى غزة بلد العزة و على كل الشهداء و المدافعون

روعة جدا تسلم ايدك يا فريد كلماتها جميلة جدا و معانيها اجمل بكتير

http://06666.net/uploads/images/06666net-64f334e6c8.gif

fagrmasr01
23-06-2009, 12:55 AM
سلام على الاحرار الحقيقيون سلام الى المدافعون المرابطون
و اللعنة على المتكلمون الشاجبون
من على الكراسى ومن خلف الجدران يتكلمون
فريد.. الله ينور عليك يا مبدع

فعلا أكثر من رائعة
تسلم ايدك فى التعبيرات التى اقل ما توصف به
انها
من القلب الى القلب

وسلام الى غزة وأهلها وسلام على غزة وأهلها
وسلام خاص اليك من قلب وعقل اخوك : جمال فجر مصر

فريد
23-06-2009, 10:52 AM
دى دى
جزاكى الله خيرا
و بارك الله فيكى
انا حسيت انها حلوة من كلامك بس
ربنا يكرمك

فريد
23-06-2009, 11:03 AM
استاذى الفاضل جمال
ربنا يبارك فيك و فى وجودك
و تسلم لى و يسلم لى سلامك

هاوي
02-07-2009, 03:11 AM
الكبير كبير يا جماعة .... فاتني الكثيـــــــــــــــــــــــــــر جدا اياما كثيرة وساعات طويلة جدا ........... تخيلوا ؟؟ اول مرة ادخل هذا القسم اول مرة اشوف عمي فريد بجد .. رأيته بين كلماته يلملم قلبه الرقيق في تلك الحروف ..... ايه ياعمي العظمة دي ربنا يخليك لينا ..

خلود
02-07-2009, 08:28 AM
بجد جميله جدا يافريد


والله مبدع وتستحقها عن جداره


كلماتك جميله ومعبره عن حال العرب وما يحدث منهم


فى انتظار المزيد يااستاذ فريد :36_3_12[1]:

فريد
02-07-2009, 10:02 AM
اهلا بيك ياهاوى بس ياريت حتى اسمك الاول
عشان نرد عليك باسمك
واضح ان احنا انضم لينا عضو جديد مشاكس و دمه خفيف و فاهم
شكرا على كلامك الجميل
و ياريت اكون عند حسن ظنك
اهلا بيك من جديد

فريد
02-07-2009, 10:07 AM
خلود شكرا على كلاماتك الجميلة

و بعدين انا فين من موضوعاتك الرائعة
احنا لسه فى اول صف
ربنا يبارك لنا فيكى
و فى وجودك الدائم
شكرا خلود

قمر
02-07-2009, 12:06 PM
كلماتك رائعة جدا جدا جدا
وفيها معانى واحاسيس
تسلم ايدك

هاوي
03-07-2009, 01:59 AM
اخوك احمد .. ولا مشاكس ولا حاجة يا عمي . دا انا غلبااااااااااااان ..