lionking
10-11-2010, 01:40 AM
<سمك فيليه مقطع مكعبات (حوالى كيلو الا ربع)
<>كوب بقدونس وكزبرة وشبت أخضر مفرومين<
>بصلة كبيرة مقطعة قطع صغيرة
>ملعقة كبيرة ثوم مفروم<
>2 حبة طماطم متوسطة مقطعة مكعبات<
>2 حبة فلفل أخضر رومى مقطع مكعبات<
>زيت ذرة<
>عصير ليمونة كبيرة </sn>
بهارات تتبيلة سمك (تجدوها بالسوبر ماركت)<>
نضع كل المكونات (ماعدا الزيت) على بعض فى وعاء عميق ونخلطهم جيدا
http://www.vb.6ocity.net/imgcache/8252.imgcache.jpg
http://www.vb.6ocity.net/imgcache/8253.imgcache.jpg
http://www.vb.6ocity.net/imgcache/8254.imgcache.jpg
وبعدين نحطهم فى الطاجن اللى هانسويهم فيه
ونرش الزيت على الوجه
ونغطيهم بورق بلاستيك ونسيبهم حوالى ساعتين علشان الخلطة تمتزج مع بعض
وندخلها الفرن على درجة حرارة 200 درجة لمدة 45 دقيقة
وبعدين نقدمها
طعمه جميل جدا .. بالهنا والشفا
http://www.vb.6ocity.net/imgcache/8255.imgcache.jpg
http://www.vb.6ocity.net/imgcache/8256.imgcache.jpg
http://www.vb.6ocity.net/imgcache/8257.imgcache.jpg
( البرسا)
<>كوب بقدونس وكزبرة وشبت أخضر مفرومين<
>بصلة كبيرة مقطعة قطع صغيرة
>ملعقة كبيرة ثوم مفروم<
>2 حبة طماطم متوسطة مقطعة مكعبات<
>2 حبة فلفل أخضر رومى مقطع مكعبات<
>زيت ذرة<
>عصير ليمونة كبيرة </sn>
بهارات تتبيلة سمك (تجدوها بالسوبر ماركت)<>
نضع كل المكونات (ماعدا الزيت) على بعض فى وعاء عميق ونخلطهم جيدا
http://www.vb.6ocity.net/imgcache/8252.imgcache.jpg
http://www.vb.6ocity.net/imgcache/8253.imgcache.jpg
http://www.vb.6ocity.net/imgcache/8254.imgcache.jpg
وبعدين نحطهم فى الطاجن اللى هانسويهم فيه
ونرش الزيت على الوجه
ونغطيهم بورق بلاستيك ونسيبهم حوالى ساعتين علشان الخلطة تمتزج مع بعض
وندخلها الفرن على درجة حرارة 200 درجة لمدة 45 دقيقة
وبعدين نقدمها
طعمه جميل جدا .. بالهنا والشفا
http://www.vb.6ocity.net/imgcache/8255.imgcache.jpg
http://www.vb.6ocity.net/imgcache/8256.imgcache.jpg
http://www.vb.6ocity.net/imgcache/8257.imgcache.jpg
( البرسا)