fagrmasr01
05-10-2010, 04:32 PM
http://www.vb.6ocity.net/imgcache/7099.imgcache.gifتم تصغير هذه الصورة. اضغط هنا لمشاهدة الحجم الكامل. أبعاد الصورة الاصلي هو 593*388.http://www.vb.6ocity.net/imgcache/7100.imgcache.jpg (http://www.vb.6ocity.net/imgcache/7100.imgcache.jpg)
كل سنة واحنا طيبين * وبيوم أكتوبر محتفلين
والسنة الجاية يابلدى * نكون ف بلدنا فرحانين
فى اكتوبر نفتكرك يا شهيد * نحكى حكايتك ونقول ونعيد
نحكى وفخورين عن أمجادك * وعقل الوطن فرحان وسعيد
كل سنة واحنا أحرار * ومنورين فى وسط الدار
وبلدنا ترفع لينا راسنا * والحرية هنا تطرح أزهار
ونحكى عن شعبنا وزعامته * عن السادات بطل بشهامته
عن عبد العاطى و الصيادين * الى اصطاد الدبابات وكرامته
عن عبور بارليف بجسارة * ومهندسين وعقول جبارة
نروى ف خيبة ديان ومائير * وعن الى اصطادوا الطيارة
وحكاوى كتير ياما هانحكى * خلت اسرائيل فى يوم تبكى
وعن بطولات شعب إتوحَد * هلال وصلبب مرضيش يشكى
كل سنة وانتى يابلدى * متصانة لحفيدى وولدى
حتى لو ظالمانى سماح * وحتى لو أضحى بكبدى
يا اكتوبر رمز الفرحة * يامصر ياعروسة بطرحة
مهما كان تعيشى يامصر * وترجعى حرة وناجحة
كل سنة واحنا طيبين * وبيوم أكتوبر محتفلين
والسنة الجاية يابلدى * نكون ف بلدنا فرحانين
فى اكتوبر نفتكرك يا شهيد * نحكى حكايتك ونقول ونعيد
نحكى وفخورين عن أمجادك * وعقل الوطن فرحان وسعيد
كل سنة واحنا أحرار * ومنورين فى وسط الدار
وبلدنا ترفع لينا راسنا * والحرية هنا تطرح أزهار
ونحكى عن شعبنا وزعامته * عن السادات بطل بشهامته
عن عبد العاطى و الصيادين * الى اصطاد الدبابات وكرامته
عن عبور بارليف بجسارة * ومهندسين وعقول جبارة
نروى ف خيبة ديان ومائير * وعن الى اصطادوا الطيارة
وحكاوى كتير ياما هانحكى * خلت اسرائيل فى يوم تبكى
وعن بطولات شعب إتوحَد * هلال وصلبب مرضيش يشكى
كل سنة وانتى يابلدى * متصانة لحفيدى وولدى
حتى لو ظالمانى سماح * وحتى لو أضحى بكبدى
يا اكتوبر رمز الفرحة * يامصر ياعروسة بطرحة
مهما كان تعيشى يامصر * وترجعى حرة وناجحة