مشاهدة النسخة كاملة : قتلوك ياولدى سكان القصر إهداء لروح خالد سعيد
fagrmasr01
16-06-2010, 11:41 AM
http://www.vb.6ocity.net/imgcache/3416.imgcache.jpg (http://www.vb.6ocity.net/imgcache/3416.imgcache.jpg)
فى رحمة الله يا إبن مصر
قتلوك ياولدى سكان القصر
لكن قسم بالله .. دمك مش ها يروح من غير عقاب
ارتاح يا ضنايا فى تربتك..بيك ابتدى وقت الحساب
خضوعنا هو السبب لكن انتهى زمن الخضوع
من بعد موتك يا وليدى راح يقف وقت الخنوع
ومفيش ركوع تانى لهم .... لربنا بس الركوع
وحق مصر اللى اتسرق .. بدمنا وجب الرجوع
ومفيش سكوت ياشهيد .. بعد الضنا مفيش أعذار
ليه ولاده يعيشوا فى جنة ووولادى تعيش فى النار
قومى اصحى يابلادى
انا لازم أحمى ولادى
ومهما كان بطشهم
مش هاسكت المرة دى
مش هاسكت المرة دى
جمال جابر- فجر مصر
اللهم ارحم اموات المسلمين جميعا
و ارزقنا يارب الشهادة فى سبيلك
و طهر اعمالنا من الرياء و النفاق
و اجعلها خالصة لوجهك الكريم
بارك الله فيك ياعم جمال
تفاعل المشاعر من الحدث رائع
لا يخرج الا من شاعر اروع
جزاك الله خيرا
fagrmasr01
17-06-2010, 05:08 PM
اللهم ارحم اموات المسلمين جميعا
و ارزقنا يارب الشهادة فى سبيلك
و طهر اعمالنا من الرياء و النفاق
و اجعلها خالصة لوجهك الكريم
بارك الله فيك ياعم جمال
تفاعل المشاعر من الحدث رائع
لا يخرج الا من شاعر اروع
جزاك الله خيرا
يارب يخليك يا عم فريد
شكرا على دعمك الكريم
واضح ان أشعارى مبقتش زى زمان .. ومش عارف .. انا اللى بطلت أعبر عن اللى جوايا .. واللا المقاطعة المستفزة لما اكتب هى اللى سدت نفسى عن التعبير
بصراحة.. مرورك له فى داخلى كل التقدير
ياعم جمال لا تياس ابدا
انا كمان زيك محدش بيبص حتى على موضوعاتى
و عشان كده انا عامل اضراب عن الاضافة و مش هاضيف اى موضوعات
انا برد بس يمكن يكون العيب فيه انا
عشان كده هادى لنفسى فرصة انها تقراء و ترد فقط
انا اخرموضعين رغم انى ارى انهم يعنى كويسين
محدش دخلهم و بص فيهم الا عم جمال
يعنى الحال من بعضه
هههههههههههههههههههه
لا تزعل فالكلمات باقية
حتى و ان لم يقراها الا صاحبها
قصيدة فعلا جميلة جدا و رائعة تعبر عن مشاعر صادقة
من شاعر مشاعره و احاسيسة رقية و جميلة جدا
تسلم ايدك بجد يا استاذ جمال
و يا ريت تستمر في الكتابة
و انا على الرد و القراءة
بس ايه حكاية الاضراب اللي بتتكلمو عنها دي انا اول مرة اسمع عنها ؟؟؟ !!!!!!
fagrmasr01
19-06-2010, 10:09 PM
ياعم جمال لا تياس ابدا
انا كمان زيك محدش بيبص حتى على موضوعاتى
و عشان كده انا عامل اضراب عن الاضافة و مش هاضيف اى موضوعات
انا برد بس يمكن يكون العيب فيه انا
عشان كده هادى لنفسى فرصة انها تقراء و ترد فقط
انا اخرموضعين رغم انى ارى انهم يعنى كويسين
محدش دخلهم و بص فيهم الا عم جمال
يعنى الحال من بعضه
هههههههههههههههههههه
لا تزعل فالكلمات باقية
حتى و ان لم يقراها الا صاحبها
مش عارف اشكرك ازاى يا راجل يا طيب
فعلا شئ يؤسف له ان الواحد يكتب ومفيش اى إهتمام بالرد
.. لكن ..
والله كلامك كله صح
متشكر جدا جدا يا راجل يا طيب
ربنا ميحرمنيش منك ولا من نصايحك الغالية الطيبة يابو قلب فعلا طيب وطاهر
fagrmasr01
19-06-2010, 10:16 PM
دى دى الغالية
يارب مايحرمنى ابدا من مرورك ودعمك لكلماتى ... بجد مرورك أضاف لى الكثير من الدعم ... وسام مرورك أعتز به جدا وأتشرف بمجاملتك الطيبة
ربنا يخليكى ويبارك فيكى ويكرمك كمان وكمان
وموضوع الاضراب هو مش اضراب .. هو انا فجأة لقيت ان مفيش اى تقدير لكتاباتى .. وواضح ان مش انا لوحدى ... برغم اننا كثير جدا بنحاول ننشط قسمنا وندعم فى باقى الاقسام .. وكل مرة يفاجئنى اهمال اشعارى .. ودا طبعا بيوصل احساس بما يشبه المقاطعة ..
برغم انه قد يكون غير مقصود .. لكنه بالتأكيد بيعمل احباط يخلى الواحد مالوش نفس يكتب تانى
لكنه مش اضراب بمعنى الاضراب
وباذن الله منتدانا يعود لسابق عهده ونتجاوز كلنا عن كل الشوائب
والله المستعان
مين هنا بيتكلم عن اضراب
ومين هيعمل اضراب
ياجماعه ده حال معظم المنتديات بيصيبها فتره ركود وخمول شويه كده كل فتره
ولكن احنا موجودين وبنحاول نتابع
ولعلمكم بقى مش انتم لوحدكم اللى مواضيعها محدش بيرد فيها ولا علشان انتم يعنى شعراء بقى
معظم المواضيع اللى بنزلها انا كمان محدش بيدخل ولا يرد عليها ولكن ادينى بحاول اهو لغايه ما تعدى الفتره دى على خير
قصيدتك جميله ياجمال وده مش جديد عليك لانك دايما اشعارك جميله ومواكبه للاحداث المعاصره
fagrmasr01
19-06-2010, 11:07 PM
شكرا لتقديرك لكتاباتى يا خلود ولمرورك ومجاملتك الجميلة لكلماتى اسعدتنى جدا
وفعلا كلامك عن الخمول وان اغلب الموضوعات كده .. طبعا صح
وباذن الله منتدانا يعود لسابق عهده ونتجاوز كلنا عن كل الشوائب
والله المستعان
fagrmasr01
06-07-2010, 07:48 PM
* * * للرفع * * *
حتى لا ننساه
الله يرحمه
عندك حق و الله يا استاذ جمال مش لازم ننساه ابدا لحد ما يتاخد حقه
و ان مكانش في مانع عند الادارة اظن انه ممكن يتثبت
اميرة حبى انا
06-07-2010, 11:55 PM
الحقيقة من كتر ما الموضوع ده استفزنى
وابكى قلوبنا كلنا
ومن كتر ما القصيدة جميلة جدا
مش لاقية رد اقوله
الله يرحمه
ويرحمنا
fagrmasr01
07-07-2010, 07:49 PM
عندك حق و الله يا استاذ جمال مش لازم ننساه ابدا لحد ما يتاخد حقه
و ان مكانش في مانع عند الادارة اظن انه ممكن يتثبت
الف شكر يا دى دى على مرورك الكريم ودعمك للموضوع
ربنا يجازيكى خير
آمين
fagrmasr01
07-07-2010, 07:52 PM
الحقيقة من كتر ما الموضوع ده استفزنى
وابكى قلوبنا كلنا
ومن كتر ما القصيدة جميلة جدا
مش لاقية رد اقوله
الله يرحمه
ويرحمنا
الف شكر يا مديرتنا الغالية على مرورك ودعمك للموضوع
وشكرا جزيلا على رايك فى المكتوب
واتمنى الا ننساه فعلا .. هو والكثيرين مثله ..
الله يرحمهم جميعا ويرحمنا باذن الله
جزاكم الله خير الجزاء يا أميرة
Powered by vBulletin® Version 4.2.3 Copyright © 2026 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved, TranZ by Almuhajir