المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : فى بشتيل مواطن يضرب موظفين الكهربا بالنار عشان بيقطعوا النور



fagrmasr01
14-08-2012, 01:15 PM
أطلق مواطن رصاصة على موظفى كهرباء بشتيل بسبب انقطاع التيار الكهربائى عن القرية ومطالبته لهم بإعادتها، وتم القبض على المتهم، وتبين أنه موظف بإحدى الأندية الرياضية، وتم تحريز السلاح المستخدم فى الحادث.

تلقى العميد حسن عبد الهادى، مأمور مركز شرطة وسيم، بلاغا من الأهالى بقرية بشتيل يفيد بانقطاع التيار الكهربائى وإطلاق الرصاص أمام شركة الكهرباء، فانتقل على الفور المقدم عطية نجم رئيس المباحث إلى مكان الواقعة.

وتبين من التحريات والتحقيقات أنه عقب انقطاع التيار الكهربائى عن القرية توجه "وليد.ع" موظف بإحدى الأندية الرياضية إلى موظفى هيئة الكهرباء ببشتيل، وطلب منهم سرعة إعادة التيار الكهربائى لإنارة القرية، وعندما أكدوا له أن الأمر خارج إرادتهم، فاستل فرد خرطوش من ملابسه، وأطلق منه رصاصة تجاه الموظفين لإجبارهم على إعادة التيار الكهربائى دون حدوث أى إصابات.

خلود
14-08-2012, 01:44 PM
ماهما بصراحه خرجوا الناس عن شعورهم
الجو حر وقطع الكهربا لدقيقه بنحس ان روحنا هتتطلع
وبعدين هوقطع الكهربا مش بيخلص ليه يعنى
حاجه تقرف

lionking
14-08-2012, 01:56 PM
الناس اتجننت رسمى

وبعدين يا خلود انتى بتبرري لقتل الراجل ازاى يعنى

وانتى معملتيش زيه ليه بأه ؟؟؟؟

واستفاد ايه لما قتله دلوقتى اهو هيتنيل يتسجن ويشرد عيلته وبرضو الكهربا هتقطع

احمد 300
14-08-2012, 11:06 PM
الرئيس اليوم اكد انه فى سنه 2020 سوف نستغنى عن الكهرباء نهائيا لان المولدات كلها هتكون بغذه
واكد السيد رئيس الوزراء انه هيستبدل القطن ببلستر