المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : "مرسى": من أعطونى أصواتهم فى الخارج لم يحصلوا على زيت وسكر وبطاطس

خلود
12-06-2012, 11:38 PM

أكد الدكتور محمد مرسى، مرشح رئاسة الجمهورية، أن حصوله على صفر فى عدد الأصوات بإسرائيل هو شرف له ووسام على صدره، قائلا، إن جميع المصريين الموجودين بالخارج يمثلون جميع طوائف الشعب المصرى بجميع طبقاته، وأن حصوله على المركز الأول بالتصويت فى الخارج يأتى تعبيرًا عن الشعب المصرى الحقيقى.

وأشار مرسى إلى أن الذين أعطوا أصواتهم له فى الخارج لم يحصلوا على زيت وسكر وبطاطس، كما يقال فى الداخل، قائلا: إن اللصوص فى مصر ما بين 400 أو 500 شخص، وليس معنى ذلك أن كل أعضاء الحزب الوطنى فاسدون، لأنه يوجد منهم زملاء لنا وأقارب وأصدقاء وأساتذة.

وأشار مرسى إلى أن هناك نية للتزوير بدليل رفض تسليم كشوف الناخبين له، فضلا عن إصدار بطاقات جديدة لبعض المواطنين، فى هذا الوقت، بالإضافة إلى قيام بعض الشركات بحشد عمالة للتصويت إلى المرشح المنافس.

وقال مرسى، خلال المؤتمر الذى عقدته جماعة الإخوان، فى الصالة المغطاة بإستاد المنصورة مع رجال الأعمال وأساتذة الجامعات والتجار وعمداء القرى، وكبار العائلات بالمحافظة للدعاية الأخيرة لجماعة الإخوان، قبل بداية الصمت الانتخابى ولمحاولة الحصول على الأغلبية بالمحافظة، إنه لا يجوز عودة النظام السابق إلا بالتزوير.

fagrmasr01
14-06-2012, 09:00 AM
ربنا يستر عليكى يا مصر

النتيجة مرعبة فى حالة فوز مرسى او شفيق

الله المستعان

اميرة حبى انا
14-06-2012, 02:59 PM
اللى برة مصر مخدوش سكر ولا زيت
ياعينى اتحرموا
الف سلامة عليهم
الراجل ده مستفز اوى

fagrmasr01
14-06-2012, 04:12 PM
المشكلة ان اغلب الشعب بيكره التطرف

انما واضح اوى ان اللعبة خلاص داخلة اخر دور .. وبتلف الحلزونة بينا فى اخر لفة

بعد حكم الدستورية العليا اليوم .. شفيق يتحدى الجميع وغصب عن عين الكل .. وكمان الاخوان وحزب النور هاتضيع منهم الاغلبية .. وانتهى شهر العسل بين اصحاب الذقون .. وأصحاب المدافع

ربنا يلطف عليكى يا مصر

اميرة حبى انا
14-06-2012, 05:51 PM
طيب انا بقول انه جايز يعنى
يمكن شفيق يطلع من عهد مبارك
بس يكون لحسن منه
مش يمكن
وعلى فاكرة انا مقاطعة
عشان محدش يفهمنى غلط
بس بصراحة انا مبسوطة اوى ان الاخوان خدوا صابونة

خلود
14-06-2012, 07:32 PM