المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : اتهام مدرس

ام الاء
09-02-2009, 12:01 AM
اتهام مدرس بارتكاب أفعال مخلة مع التلاميذ فى منزله !!

http://www.egypty.com/Component/Photo/Accidents/20090208070221_AccidentsPhoto2.jpg
بدأت النيابة الإدارية التحقيق فى بلاغ من المهندس سيد عبد العزيز، محافظ الجيزة، والخاص بقيام أحد المدرسين بمدرسة العاشر من رمضان الابتدائية بارتكاب أفعال مخلة بالآداب مع التلاميذ أثناء إعطائهم الدروس الخصوصية فى منزله، تلقى البلاغ المستشار على رزق، نائب رئيس هيئة النيابة الإدارية، وأمر بسرعة إنجاز التحقيقات والتصرف فى القضية وتحديد المسئولية التأديبية. يباشر التحقيقات المستشار كامل حنفى، نائب رئيس الهيئة، وقام بفحص البلاغ الذى تضمن عدة شكاوى من ١٢ ولى أمر تلاميذ بالصف الرابع الابتدائى، التى أشارت جميع البلاغات إلى قيام المدرس بارتكاب أفعال مخلة بالآداب مع التلاميذ فى منزله أثناء إعطائهم الدروس الخصوصية، وطالبوا بمحاسبة المدرسة ومنعه من أعمال التدريس لمخالفته القانون.
وذكرت مديرة المدرسة فى التحقيقات أنها قامت بإبلاغ المسئولين بالواقعة فور تلقيها شكوى من والى أمر أحد التلاميذ التى أفادت بأن ابنها أخبرها بأن المدرس اعتاد ارتكاب أفعال مخلة بالآداب معه ومع زملائه أثناء إعطائهم الدروس الخصوصية، وقد بدأت النيابة الإدارية تحقيقاتها بالاستماع إلى أقوال التلاميذ وأولياء الأمور.

محمود التهامي
09-02-2009, 12:11 AM
ينقل للأخبار

خلود
09-02-2009, 01:40 AM
زمان كانوا بيقولوا ( قم للمعلم وفه التبجيلا كاد المعلم ان يكون رسولا )

ده زمان وبارك الله فيكى على الخبر

ام الاء
09-02-2009, 03:40 PM
عيب قوى لما يكون الموضوع ده بتاعى تاخده وتنسبه لنفسك

محمود التهامي
09-02-2009, 07:59 PM
حضرتك انا منسبتش الموضوع لنفسي

انا بس نقلت الموضوع لانه في غير مكانه

محمود التهامي
09-02-2009, 08:05 PM
على فكرة الموضوع كان في قسم رسائل الموبايل

فلو حد فهم العلاقة بين الموضوع ورسائل الموبايل يقوللي يمكن انا غلطان

ثانيا العضوة الكريمة اللي بتقول اني نسبت الموضوع لنفسي
وانا مش فاهم ازاي يعني
ياريت تقولنا اذا كان الموضوع دا محمي بحقوق الملكية الفكرية ومن ابداعاتها وتأليفها وللا هو عبارة عن خبر منقول

محمد المصري
09-02-2009, 08:12 PM
عين العقل يا استاذ محمود

وبعدين هو النقل يعتبر انتساب

لو كدا بقى لية يكون فية مشرفين