المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : القمة



فريد
31-03-2010, 11:39 AM
انتهت بالامس القمة لست ادرى لماذا تسمى بالقمة
و هى بلا هدف بلا روح بلا قوة بلا عزيمة او همة
مجرد اجتماعات و كلامات و ابتسامات
و همسات بين المتحالفين و اشتبكات
و احيانا خناقات
اريد ان اعرف لماذا بالله يجتمعون
للفسح ام ليأكلون و يشربون
ومنا و من مشاعرنا يسخرون
اى قمة هذه التى من اجلها يجتمعون
ماذ تفعل قممهم غير الشجب و التنديد
انا اسف
انا يأس
انا بأس
انا يعتصرنى الألم و الحزن الشديد
الان كلما قالوا قمة اضع يدى على قلبى
و اتذكر الماضى البعيد
ستعيد اسرائيل الكرة نعم للأسف سوف تعيد
و تقول افعلوا ماتريدون ياعرب فلدى المذيد
فأنتم لا تمكلون غير الكلام
و نحن منكم غير ذلك لا نريد
انتم تكلموا و نحن اخوانكم و اقصاكم سوف نبيد
و سموا اجتماعكم قمة ونحن لنا معكم عهد جديد
.تحية خالصة للقمة و نتاجها الرائع و المفيد.
.تحية خالصة لكل قلب عربى ولكل عقل بعيد.

fagrmasr01
31-03-2010, 04:49 PM
ليك حق تيأس ياعم فريد * * كلنا فى بلاد العرب يائسين
قمم العروبة شجب وتنديد ** واخويا بيندبح جوا فلسطين

كل يوم نتنازل لشرط جديد
وكرامتنا ، بيحصل لها تبديد
وقمتنا بتناقش مليون تهديد
لهم أهمية .. الا دم الشهيد

يناقشوا كراسيهم * * ويناقشوا مراسيهم
يناقشوا عمولات بيع الوطن ليهم وبايديهم
لكن نقاش العدو .. لا لا .. لأ دا مش موجود
امريكا تزعل .. وأمريكا عندهم سبب الوجود

الله يعينك يا أمة تاه زعمائها
بيسلموها طوعاً الى قضائها
وبيعملو كل يوم قمة ورا قمة
لجل يورثوا عيالهم لأشلائها

فريد
01-04-2010, 10:23 AM
الله ينور عليك ياعم جمال
لا كلام بعد كلامك

fagrmasr01
01-04-2010, 04:34 PM
الله يكرمك ياعم فريد
كتبتها فقط تفاعلا مع كلماتك الجميلة لأنك وحشتنى

الباشا تلميذ
01-04-2010, 04:52 PM
فريد
جمال
بصراحه الواحد مش عارف يقول ايه بعد كلامكم

حاجه تحزن وتخزى

http://www.arabsummits.org/ar/images/image6.jpg


إن القادة العرب، انطلاقا من الإيمان بمبادئ وأهداف ميثاق جامعة الدول العربية وقرارات القمة العربية ، وسعيا نحو تطوير وتحديث أساليب آليات العمل العربي المشترك، فقد أقروا ملحقاً ضمن ميثاق جامعة الدول العربية حول الانعقاد الدوري المنتظم لمجلس الجامعة على مستوى القمة بصفته أعلى سلطة فيها

هى دى القمه والنتائج اللى بنحصل عليها منها
صور واحضان وترحيب ظاهرى فقط
لكن اللى فى القلب فى القلب
ياحصرة الشعوب العربية

فريد
06-04-2010, 11:27 AM
بارك الله فيك ياعم جمال
انت كمان و الله واحشتنى جدا
و اسعد بكلاماتك الرائعة
ربنا يبارك فيكى

فريد
06-04-2010, 11:29 AM
الباشا تلميذ
سعدت جدا بمروك اخى
وفعلا القمم العربية لم تعد تفرز لنا شيء
سوى تلك السخافات التى نراها على الشاشات

fagrmasr01
06-04-2010, 01:01 PM
اخى الباشا .. اشكرك على الصورة ... التى تثبت انهم حتى فى الصورة التذكارية مش عارفين يقفوا جنب بعض.. ويكفى من الصورة .... فين واقف الأمين العام لجامعة الدول العربية .. صاحبة القمة .. فى الصف الثانى .. ورا

مجرد ملاحظة