المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : سندوتش فيليه الدجاج بالمايونيز



محمود التهامي
19-03-2010, 03:08 PM
فيليه الدجاج بالمايونيز



http://i.timeinc.net/recipes/i/recipes/sl/01/01/club-sandwiches-sl-258195-l.jpg



المقادير:

- 2 صدرين دجاج مقطعه شرائح فيليه رفيعه- ومتبله بالفلفل الأسود والكمون والثوم والملح وزيت الزيتون( الثوم 6 فصوص مدقوقة + رأس بصل ناعم جداً للتتبيل ).

- مسحة من المايونيز على الخبز .

- مربعات جبن كرافت - خبز أقترح خبز شامي أو توست .

- سلطة لحشو السندوتش:

خس- طماطم- خيار -جزر - بصل اختياري . - زبده لقلي الدجاج .

الطريقة :-

- توضع شرائح الدجاج في وعاء ونضع لها التتبيل ونقليه في الزبد حتى الأستواء.

- نمسح الخبز بالمايونيز . - اضيفي شريحة من الدجاج ثم شرائح الطماطم الرفيعة والخس وشريحة من الجبن الكرافت المربعات الرفيعه وباقي السلطة اختياري حسب الرغبة ونسخنهم في الفرن أو التوستر الضاغطة لثواني أو حتى يسيح الجبن وممكن نسخن الخبز وبعدين نحشيه ويقدم هنيئا وكما ذكرت سابقا أن قلي الدجاج في الزبدة يعطيه نكهة خاصة وطعم لذيذ .

نور
19-03-2010, 11:32 PM
الله الله على الجمال
طيب واحد سندوش بقي علي حساب الاستاذ محمود

دعاء الكروان
20-03-2010, 09:13 AM
وانا كمان عايزة واحد زى دة

كتر السلطة الله يباركلك

http://files.fatakat.com/2010/1/1263647181.gif

محمود التهامي
20-03-2010, 09:37 AM
هتاكلوه هنا وللا الفهولكو تيك اواي طيب

rose
22-03-2010, 11:46 AM
تحفة فيليه الفراخ بالبانيه بالمايونيز

محمود التهامي
22-03-2010, 01:11 PM
بالهنا والشفا يا روز

اميرة حبى انا
22-03-2010, 08:34 PM
انا عايزة اتنين
ممكن
وهنا

محمود التهامي
22-03-2010, 10:52 PM
لأ مفيش

شطبنا

هههههه

اميرة حبى انا
22-03-2010, 11:26 PM
يعنى هى جت عليا انا

ام العيال
23-03-2010, 09:44 PM
فين حقنا فى السندوتشات بقى

شكله لذيذ فعلالالالالالالالا

منتظريين المزيد

محمود التهامي
24-03-2010, 03:21 PM
لأ مفيش تاني صومو شوية بقااااااا
هههههههه

وبعدين انتي كنتي غايبة والغايب ملوش نايب
سندوتشاتنا مينفعش تتاكل باردة